اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هیات حاکمه افغانستان، متعهد به معاهده هیرمند است

معاون دوم سیاسی وزارت خارجه هیات حاکمه افغانستان گفت: امارت اسلامی افغانستان، متعهد به معاهده هیرمند است و کمیساران در حال پیشبرد این مسئله هستند.

هیات حاکمه افغانستان، متعهد به معاهده هیرمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اولین همایش ملی افغانستان و چشم‌انداز‌های آینده صبح امروز در دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. فیضان الله ناصری در اولین همایش ملی افغانستان و چشم‌انداز‌های آینده در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: امارت اسلامی متعهد به معاهده هیرمند است و کمیساران در حال پیشبرد این مسئله هستند.  اگر آبی به ایران نرسیده به علت خشکسالی‌های اخیر است و برای مردم افغانستان نیز کم آبی مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

ناصری ادامه داد: روابط اقتصادی بین ایران و افغانستان بیش از یک و نیم میلیارد دلار است. ثبات پول افغانی از دستاوردهای دولت امارت اسلامی است. همچنین مواد مخدر چالش عمده‌ای بود و امارت اسلامی افغانستان به دنبال فرمان رهبر، مبنی بر منع کشت و قاچاق مواد مخدر سبب شد کشت خشخاش به صفر برسد.

معاون دوم سیاسی وزارت خارجه طالبان با درخواست توسعه روابط بین دو کشور ایران و افغانستان گفت: از کشورهای منطقه و همسایه می‌خواهیم در حل مشکلات افغانستان همکاری کنند زیرا ثبات افغانستان بر کشورهای منطقه و همسایه تاثیر دارد.

یک افغانستان آرام به معنای یک منطقه آرام است

رییس امور کنسولی وزارت خارجه هیات حاکمه افغانستان نیز در این همایش گفت: ما هر انتقاد سالم و مشورت خوب را با آرامش می‌شنویم و انسان کامل نیست و به مشورت نیاز دارد، اما اصول علمی باید رعایت شود.

شعیب بریالی با اشاره به مشکلات و اولویت های افغانستان گفت:  ما بعد از چهل سال حاکمیت واحد داریم، امکان تحصیل در مدارس تا کلاس چهاردهم و مکاتب تحصیل تا کلاس ششم برای دختران وجود دارد. در افغانستان تنش‌های قومی وجود دارد اما در حال حاضر همگی کنار یکدیگر می‌ایستند و نماز می‌خوانند. در شرایط کنونی باید منطقه یکدست شود.

رییس امور کنسولی وزارت خارجه هیات حاکمه افغانستان ادامه داد: چرا افغانستان را به عنوان دولت اسلامی به رسمیت نمی‌شناسند؟ یک افغانستان آرام به معنای یک منطقه آرام است. حال که یک حاکمیت واحد وجود دارد باید از آن استفاده کرد. همچنین تقاضای مردم باید به اندازه توانایی ما باشد. فرق ما و یک دیپلمات ایرانی این است که ما در آرامش تحصیل نکرده‌ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول