اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

دومین همایش گفت‌وگوی فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی برگزار می‌شود

همایش گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی به همت مرکز مطالعات آفریقای دانشگاه تربیت مدرس روز شنبه ۳۰ اردیبهشت در این دانشگاه برگزار می‌شود.

دومین همایش گفت‌وگوی فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، همایش گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و آفریقای جنوبی به همت مرکز مطالعات آفریقا و با همکاری مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای تحقیقات علوم انسانی آفریقای جنوبی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

با توجه به برگزاری خوب نخستین همایش گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و آفریقا با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه تربیت مدرس، مرکز ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آذر ماه ۱۴۰۱طی درخواستی خواهان برگزاری دور دوم گفت‌وگوی‌های فرهنگی و دینی ایران و آفریقای جنوبی با همکاری شورای تحقیقات علوم انسانی کشورآفریقای جنوبی (HSRC) در تهران با همکاری مرکز مطالعات آفریقا دانشگاه تربیت مدرس شد.

با پیگیری‌های انجام شده توسط مرکز مطالعات آفریقا و برگزاری جلسات مشترک با مرکز ادیان و فرهنگ‌ها مقرر شد نشست مذکور در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس با حضور استادان و نمایندگان شورای تحقیقات علوم انسانی کشورآفریقای جنوبی (HSRC)، دانشگاه تربیت مدرس و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شود.

مدارای فرهنگی از منظر تاریخی،‌ روابط دین و فرهنگ، دیپلماسی فرهنگی و تساهل فرهنگی،‌ مدارای فرهنگی و همنوایی اجتماعی و مدارای فرهنگی و تساهل فرهنگی از محورهای این همایش است.

گفتنی است؛ این همایش در دو بخش مراسم افتتاحیه صبح شنبه با حضور مسؤولین فرهنگی کشور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بخش ارائه سخنرانی‌ها و مقالات با حضور اساتید و اندیشمندانی از کشور آفریقای جنوبی و صاحب‌نظران و اساتید آفریقا پژوه داخلی در سالن علامه جعفری دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس از ساعت ۱۴ تا ۱۸ برگزار می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول