اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه بزرگ استان گفت: از سفر اول رئیس جمهور به استان 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی جذب شد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در راستای پاسداشت میراث فرهنگی و هویت ایرانی اسلامی هفته میراث فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران از ۲۸اردیبهشت «روز جهانی موزه» آغاز و تا سوم خرداد ادامه می‌یابد.

وی افزود: در این هفته حدود ۷۷ برنامه شاخص و ۱۲ نمایشگاه حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان برگزار می‌شود که ۱۱ نمایشگاه صنایع دستی استانی و یک نمایشگاه ویژه با همکاری دانشگاه بیرجند به نام کیمیای هنر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرذ: در این مدت کارگاه آشنایی با ارزش‌های بیابان لوت، تاریخ ملی استان با همکاری آموزش و پرورش و کارگاه دوخت پارچه کیسه‌ای با همکاری موزه لباس استان برگزار می‌شود.

شاهوردی یادآور شد: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها بازدید از موزه‌های تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی و بخش خصوصی استان برای عموم رایگان است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی گفت: از محل سفر اول رئیس جمهور به استان ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت موزه بزرگ استان جذب شد و در ماه‌های آینده نیز ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع ملی تخصیص می‌یاید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: محل احداث موزه بزرگ استان حد فاصل دو بولوار صیاد شیرازی و شهید ناصری رو به روی باغ موزه دفاع مقدس استان است که ۳ هزار متر مربع متراژ و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کل موزه در سه طبقه بالای هم کف و دو طبقه زیرزمین نیاز است.
 
شاهوردی خاطرنشان کرد: اولویت برای طراحی موزه بزرگ میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی استفاده از مشاوران و متخصصان بومی استان است که در صورت تفاهم مرحله طراحی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتبار خوبی برای ساخت این موزه پیش بینی شد که در صورت تخصیص منابع پیشرفت ۴۰ درصدی خواهد داشت.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول