اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| چه کسی پاسخگوی تعدیل 3 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه پیام نور است

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار جلوگیری از قطع همکاری با اعضای هیأت علمی پیمانی و رسمی آزمایشی دانشگاه پیام نور شدند.

فارس من| چه کسی پاسخگوی تعدیل 3 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه پیام نور است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستارجلوگیری از قطع همکاری اعضای هیأت علمی پیمانی و رسمی آزمایشی دانشگاه پیام نور شدند. 

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

« دانشگاه پیام نور از سال ۱۳۸۴ اقدام به جذب اعضای هیأت علمی کرد این امر به موازات افزایش رشته‌ها وافزایش پذیرش دانشجو بود؛ در این بین به تعدد رشته‌ها و افزایش اعضای علمی و کارمندان اداری اضافه شده‌اند. اما اندک اندک مشکلی بین وزارت علوم و مدیران این دانشگاه رخ داد؛ استخدام اعضای علمی خارج از نظارت وزارت علوم بود برای حل مشکل موجود جلسات زیادی انجام شد و پیگیری‌ها صورت گرفت و در نهایت حکم قراردادی اعضای علمی به پیمانی مشروط تبدیل شد، اما پیمانی مشروط نزد وزارت معنا و مفهومی نداشت لذا پیگیری‌های انجام شده باعث شد که در سال ۱۳۹۸ احکام پیمانی مشروط به پیمانی قطعی تبدیل شوند و علیرغم تاریخ صدور احکام در خرداد ۱۳۹۸ تاریخ موثر حکم ۱۳۹۵ قید گردید، بنا بر آیین نامه اعضای علمی فقط ۵ سال می‌توانند در حالت پیمانی باشند سال ۱۳۹۸ اعضای علمی حکم خوردند آن هم به سال ۱۳۹۵ پس در همان وقت ۳ سال از زمان تبدیل وضعیت به خودی خود از اعضای علمی سوخت شد؛ سال۱۳۹۸ سال شروع کرونا ورکود همه فعالیت‌ها بود تا سال ۱۴۰۰ که کرونا ضعیف و محدودیت‌ها برطرف شد و این سال، سال ششم پیمانی محسوب شد پس علنا ۶ سال گذشت و آن ۶ سال هم قهرا همه خانه نشین بودند، و حالا در سال۱۴۰۲ معاونت مالی و اداری دانشگاه پیام نور پیرو مصوبه هیات رییسه دانشگاه شانس تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی و همچنین شانس تبدیل وضعیت رسمی آزمایش به قطعی را با بخشنامه‌ عدم مجوز ماندگاری کان لم یکن کرده و بیش از ۳ هزار عضو علمی را که کمترینشان ۱۰سال و بیشترین‌شان ۲۸سال سابقه دارند در معرض تعدیل قرار گرفته‌اند.

لذا ما اعضای علمی دانشگاه پیام نور خواستار احقاق حقوق‌مان هستیم و می‌خواهیم که مسؤولان مربوطه از شورای انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حمایت از ما برخیزند تا خود و خانواده‌هایمان با مشکلات روحی و اجتماعی واقتصادی مواجه نشویم یا زمینه‌ انتقال به سایر دستگاه‌ها برایمان فراهم شود.»

امیرحسین متمعدی سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: دانشگاه پیام نور در سال ۱۳۹۵ بعد از یک سری اعتراضات، تصمیم گرفت اعضای هیأت علمی قراردادی و پیمانی خود را به پیمانی مشروط تبدیل کند، باتوجه به پیگیری‌های اعضای هیأت علمی، باید در سال ۱۳۹۸ احکام پیمانی مشروط به پیمانی قطعی تبدیل می‌شدند.

وی افزود:‌ بنا بر آئین نامه اعضای هیأت علمی، فقط ۵ سال می‌توانند در حالت پیمانی باشند. بعد از ۵ سال باید به صورت پیمانی قطعی تبدیل شوند، احکام در سال ۱۳۹۵ قید شده است، در سال ۱۳۹۸ باید اجرا شود اما با توجه به شروع دوران کرونا  و رکود تمامی فعالیت‌ها بود، این روند تا سال ۱۴۰۰ ادامه داشته است.

وی افزود: تکلیف هیأت علمی در این سه سال چه می‌‌شود؟ اینجا سه سال از حق ما پایمان شده است چه کسی پاسخگوی این مسأله است.اعضای هیأت علمی سال ۹۸ وارد ۴ سال شده‌اند و از سال ۹۹ به بعد اعضای هیأت علمی باید مجوز ماندگاری می‌گرفتند، اما نامه‌ای صادر شده مجوز ماندگاری  به آنها تعلق نمی‌گیرند.

متمعدی با توجه به مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور گفت: تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی و همچنین شانس تبدیل وضعیت رسمی آزمایش به قطعی را با بخشنامه‌ عدم مجوز ماندگاری بی اعتبار کرده اند و بیش از ۳ هزار عضو علمی که کمترین‌شان ۱۰سال و بیشترین‌شان ۲۸سال سابقه دارند در معرض تعدیل قرار گرفته‌اند.

متمعدی گفت: چنین قانونی بی عدالتی است و در این اوضاع اقتصادی، موجب دلسردی و ناامیدی اعضاء هیأت علمی شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول