اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رئیس جمهور: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید حامی انتشارات کودک باشد/ منتظر خبرهای خوش تأمین کاغذ باشید

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز 26 اردیبهشت‌ماه در بازدید خود از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش ناشران کودک و نوجوان حضور پیدا کرد و با برخی از ناشران این بخش به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس جمهور: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید حامی انتشارات کودک باشد/ منتظر خبرهای خوش تأمین کاغذ باشید

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در بازدید خود از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش ناشران کودک و نوجوان حضور پیدا کرد.در این بازدید محمد‌مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند رئیس سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی رمضانی سخنگو و قائم‌مقام سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشتند.

رئیس‌جمهور از غرفه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، مهرستان، نسیم قلم، هوپا، نوبهار، مهد علم، موزون و مه‌دور در سالن ناشران کودک و نوجوان به عمل آورد و با غرفه‌داران گفتگو کرد.

۳ میلیون جلد کتاب برای نمایشگاه چاپ کردیم

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از غرفه‌هایی بود که آیت‌الله رئیسی در آن حضور پیدا و کرد و با حامد علامتی مدیرعامل این کانون به گفت‌وگو پرداخت. علامتی ابتدا گزارشی به رئیس جمهور ارائه کرد و اظهارداشت: کانون ۵۰۰ عنوان کتاب اخیراً چاپ کرده است که ۱۵۰ عنوان چاپ اولی و ۳۵۰ عنوان تجدید چاپ شده است. در مجموع کانون بیش از ۳ میلیون جلد کتاب منتشر کرده است.

وی افزود: کانون ۷۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کرده است که جدای آن ۵۰۰ عنوان جدید، ۲۰۰ عنوان هم از دیگر کتاب‌های گذشته کانون است و بنا داریم با پایان نمایشگاه، این کتاب‌ها را به کتابخانه‌های کانون اهدا کنیم.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید حامی انتشارات کودک باشد

آیت‌الله رئیسی هم در غرفه انتشارات کانون اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید علاوه بر فعالیت در حوزه توزیع و انتشار کتاب در حوزه کودک روی امر کیفیت چاپ هم توجه داشته باشد.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های دیگر کانون باید حمایت از دیگر انتشارات حوزه کودک باشد. این حمایت هم شامل خریداری آثار آنان و توزیع و عرضه در کتابخانه‌های مدارس است و هم ارائه موضوع و سوژه به آنان برای تألیف کتاب است. علامتی در این خصوص گفت: کانون خود را رقیب انتشارات حوزه کودک نمی‌داند.

رساندن کتاب به دست کودکان اهمیت بسیاری دارد

رئیسی با اشاره به اینکه تألیف کتاب امری مهمی است اما انتقال و رساندن این کتاب‌ها به دست کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: کانون نهاد بسیاری مهمی است که وظیفه پرورش فکر کودکان و نوجوانان را هم برعهده دارد.

رئیس جمهور در این بازدید از کتاب‌های به خطر بریل کانون هم دیدن کرد و از انتشار این آثار تقدیر کرد.

غرفه انتشارات قدیانی از جمله غرفه‌هایی بود که رئیسی در آن مدت زیادی حضور پیدا کرد و به گفت‌وگو پرداخت. او حدود ۲۵ دقیقه در این غرفه حضور پیدا کرد و با تولیدات آن‌ها آشنا شد. «تأمین کاغذ با کیفیت و ارزان قیمت» از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات فعالان حوزه نشر بود که رئیس‌جمهور با تشریح اقدامات دولت در این زمینه، اعلام کرد با توجه به امکانات کشور و تدابیری که اندیشیده شده، ناشران به زودی خبرهای خوشی در این خصوص خواهند شنید.

نادر قدیانی در این دیدار از مشکلات مختلف انتشارات‌های کودک و نوجوان به رئیس جمهور گفت. رئیسی در این بازدید بر پرهیز از غلبه ترجمه بر تالیف در حوزه نشر تاکید کرد و گفت: همان‌طور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آنها نیز با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.      
     
رئیس جمهور، ادبیات کودک و نوجوان را یکی از قالب‌های مهم انتقال مفاهیم عالی دانست و بیان کرد: کیفیت چاپ و نشر آثار هم به اندازه محتوا مهم است تا کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد.

امروز خبرگزاری فارس گزارش مفصلی درخصوص بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب منتشر کرده بود که می‌توانید اینجا بخوانید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول