اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

«نمایندگان امر نمایندگان کلام» کتابی که مبارزان سرسخت شاه را معرفی می‌کند

نویسنده کتاب نمایندگان امر نمایندگان کلام گفت: ساختار واقعی کتاب به بررسی ۱۲ سال حیات کانون نویسندگان و فراز و نشیب‌های تاریخی و هنری با حضور شخصیت ارزشمند ادبی، جلال آل احمد می‌پردازد. مخاطب با خواندن کتاب به فعالیت وی نظیر تأسیس کانون نویسندگان، که نظام طاغوت مخالف سرسخت آن بود و وی را یک فرد خطرساز برای خود می‌دید، با او همراه می‌شود.

«نمایندگان امر نمایندگان کلام» کتابی که مبارزان سرسخت شاه را معرفی می‌کند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا نشست پژوهشی کتاب «نمایندگان امر نمایندگان کلام» با حضور نویسنده کتاب آراز بارسقیان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

موضوع کتاب درباره شخصیت ادبی و فرهنگی جلال آل احمد و یک اثر هنری، پژوهشی در شناخت حقیقی وی است.

آراز بارسقیان نویسنده کتاب «نمایندگان امر نمایندگان کلام» در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه توانا، گفت: ساختار واقعی کتاب به بررسی ۱۲ سال حیات کانون نویسندگان، فراز و نشیب‌های تاریخی و هنری با حضور شخصیت ارزشمند ادبی، جلال آل احمد می‌پردازد و خودم شخصاً روز اولی که جرقه پرداختن به کانون نویسندگان در ذهنم زده شد، سعی کردم مسیری را در شکل‌گیری این کتاب انتخاب کنم که اثر به جا مانده جلال آل احمد در احیای نظام ادبی و هنری که دوران سیاه فرهنگ و ادب کشور در زمان قبل انقلاب بود را، مورد توجه مخاطبان قرار دهم.

وی روایت کتاب را به صورت خطی عنوان کرد و افزود: این کار به معنای کند بودن شکل‌گیری ساختار کتاب نیست، بلکه هدف اصلی دقت و توجه زیاد در ثبت رویدادها و روایت‌ها از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بوده است، که منابع مهم این کتاب مبتنی بر ۳ سند خاطرات، اسناد سیاسی مرتبط با ساواک است که این کانون برای آن‌ها بسیار خطرساز بوده و پژوهش‌های دیگران به نگارش درآمده است.

بارساقیان تأکید کرد: وقتی به بررسی جریان نگاشتن این اثر نگاه می‌کنیم، به واقعیت حقیقی جلال آل احمد نزدیک می‌شویم که توانسته شخصیت ادبی این نویسنده شناخته شده را بهتر معرفی کند. خواننده این کتاب می‌تواند به تمامی جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی جلال آل احمد و نقش وی در ترسیم خط و مشی نظام ادبی کشور پی‌ببرد.

وی در پایان گفت: مخاطب با خواندن کتاب به فعالیت جلال آل احمد نظیر تأسیس کانون نویسندگان که نظام طاغوت مخالف سرسخت آن بود، به صورت روایی با فضاهای مختلف ایجاد شده در کتاب پی می‌برد و با آن همراه می‌شود. امیدوارم این کتاب فرصتی برای رشد فهم ادبی جامعه نسبت به بزرگان اهل قلم تاریخ کشورمان شود و مسیر فرهنگ و هنر جامعه را به سمت درست خود برای مخاطبین ترسیم کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول