اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

خرازی: خط‌‌مشی آقای ولایتی در وزارت خارجه میراث ابدی مسؤولان برای حفظ منافع نظام است

کتاب «آن سوی دیپلماسی» با نگاهی جامع به یادداشت‌های دوران وزارت خارجه علی‌اکبر ولایتی وزیر اسبق خارجه و نقش تأثیرگذار این شخصیت برجسته در شکل‌گیری خط‌مشی سیاست خارجی کشور نگاشته شده است.

خرازی: خط‌‌مشی آقای ولایتی در وزارت خارجه میراث ابدی مسؤولان برای حفظ منافع نظام است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا آیین رونمایی از کتاب «آن سوی دیپلماسی» که نگاهی جامع به یادداشت‌های دوران وزارت خارجه علی‌اکبر ولایتی وزیر اسبق وزارت خارجه و نقش تاثیرگذار این شخصیت برجسته در شکل گیری خط‌مشی سیاست خارجی کشور بوده است، در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش بین‌الملل برگزار شد.

در آیین برگزاری رونمایی از این کتاب وزرای اسبق خارجه و مدیران این وزارتخانه از جمله علی‌اکبر صالحی، حمیدرضا آصفی، کمال خرازی حضور پیدا کرده و درباره شخصیت علی‌اکبر ولایتی و نقش مؤثر ایشان در پیشبرد اهداف سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی در دوران حساس اوایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی به گفت‌وگو پرداختند.

در این دیدار آصفی درباره جزئیات کتاب آن سوی دیپلماسی گفت: کار این کتاب از سال ۱۳۹۰ شروع شد و در قالب‌های گویاسازی، رعایت ممیزی‌های سیاسی و امنیتی، موضوع نویسی اسناد و ویراستاری آن دقت بسیاری صورت گرفته است. در حال حاضر ۳ جلد از این کتاب آماده و در حال چاپ است که هر کدام در قالب یک خاطرنویسی هزار صفحه‌ای تعریف می‌شود.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تأکید کرد: کتاب آن سوی دیپلماسی از معدود کتاب‌هایی است که در قالب خاطره‌نویسی بوده و به جزئیات رویدادی آن توجه خاصی شده و ۲ رکن اصلی آن اشاره به منافع جمهوری اسلامی در وزارت امور خارجه و رعایت شأن شخصیت‌های دیپلمات و مسئولین مرتبط با وزارتخانه در اولویت قرار گرفته است.

آصفی گفت: در این کتاب به موضوعات مهمی مانند آداب دیپلماتیک، دیپلماسی سیاسی فرهنگی، جنگ و قطعنامه‌ها اشاره شده که تمامی آنان با تلاش‌های موشکافانه دکتر علی اکبر ولایتی به مرحله نشر و چاپ رسیده است.

ولایتی خالق خط مشی سیاست امور خارجه کشور است

کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه در ادامه نشست اظهار داشت: کتاب آن سوی دیپلماسی با هدف آشنایی با اقدامات علی‌اکبر ولایتی در راستای تشکیل نخستین ساختار و خط مشی سیاست امور خارجه در دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی به چاپ رسیده و نقش ایشان را در تشکیل اولین کارگروه دیپلماتیک نظام جمهوری اسلامی به خوبی ترسیم کرده است.

وی افزود: از مهمترین عوامل به انتشار رسیدن این کتاب می‌توان به نقش ولایتی در ثبت رویدادهای سیاسی جهان در دوره‌های مختلف به عنوان یک روزنگار حرفه‌ای برای استفاده آیندگان از این تجربیات ارزشمند تلقی کرد.

وزیر اسبق امور خارجه تأکید کرد: در دوران فعلی تمامی شخصیت‌ها و افرادی که از سیستم وزارت خارجه به درجات بالا رسیدند با پیروی از خط مشی ترسیم شده علی‌اکبر ولایتی و در نظر گرفتن آن به عنوان یک میراث ابدی در این حوزه برای حفظ منافع نظام و کشور در حال خدمت کردن هستند.

خرازی اضافه کرد: از جدی‌ترین اقدامات ولایتی در راستای ساماندهی و جدیت بخشیدن به وزارت خارجه کشور می‌توان به تأسیس دانشکده بین‌الملل با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و ایستادگی در برابر فشارهای غرب در اوایل انقلاب اسلامی اشاره کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول