اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری همایش بزرگداشت «حکیم فردوسی» در قرقیزستان

همایش «بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی» با همکاری سفارت ایران در قرقیزستان و دانشگاه دولتی بیشکک برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگداشت «حکیم فردوسی» در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، همایش «بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی» با همکاری سفارت ایران در قرقیزستان و دانشگاه دولتی بیشکک برگزار شد.

در این همایش «سعید خرازی» سفیر و«ابوذر طوقانی» رایزن فرهنگ ایران و جمعی از اساتید و دانشجویان و فارسی‌آموزان دانشگاه قرقیزی-روسی اسلاوی و دانشگاه بین‌الملل و رشته‌های دیگر در دانشگاه‌ دولتی بیشکک شرکت کردند.

در بخش آغازین این برنامه سفیر ایران طی سخنانی اظهار داشت: امروز 15 می روز بزرگداشت زبان فارسی به نام شاعر«حکیم ابوالقاسم فردوسی» است که سهم ویژه‌ای در تقویت و گسترش زبان فارسی این منطقه داشت.

 وی افزود :اثر «شاهنامه» فردوسی یعنی کتاب شاهان، اثری جاودانه است و نه تنها متعلق به مردم ایران، بلکه متعلق به تمام بشریت است. امروز در روز زبان فارسی، باید تلاش کنیم تا این زبان جذابتر شود و مورد مطالعه بیشترین افراد قرار گیرد. یادگیری زبان فارسی که دارای کلمات مشابه زبان قرقیزی است قطعا به توسعه و تحکیم روابط فرهنگی بین دو کشور کمک خواهد کرد.

 طوقانی رایزن فرهنگ ایران در این کشور نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: شاهنامه بیش از دیگر آثار ادبی، منعکس کننده ویژگی‌های تاریخی تمدنی و ارزش‌های فرهنگی و دینی ملت ایران به شمار می‌آید. برای ما ایرانیان افتخار بزرگی است که تمدن ما در طول قرن‌ها متفکران شگفت انگیزی همچون سعدی، مولانا ، فردوسی، حافظ و دیگران را به جهانیان عرضه کرده است.

در ادامه این برنامه دانش آموزان ممتاز زبان فارسی به قرائت اشعار فردوسی پرداختند.

 سپس فیلم کوتاه «فردوسی» به نمایش درآمد. بر اساس این فیلم مسابقه‌ای بین دانشجویان نشست برگزار شد.

در پایان مسابقات به دانشجویان برنده جوایز ارزنده و جوایز نقدی اهدا شد.

 

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول