اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

روایت بانوی اصفهانی تیم ملی هاکی روی یخ از مسابقات آسیایی

یگانه بهرامی عضو تیم مستر آیس هاکی کلاب و فوروارد تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران است و در مسابقات هاکی روی یخ بانوان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ به مدال تیمی نقره دست‌یافت.

روایت بانوی اصفهانی تیم ملی هاکی روی یخ از مسابقات آسیایی

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، آخرین دیدار ملی‌پوشان هاکی روی یخ کشورمان در رقابت‌های هاکی روی یخ بانوان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ مقابل تیم تایلند برگزار شد و بانوان ایران با نتیجه ۳ بر یک بازی را به این تیم واگذار کردند و در نهایت برای نخستین‌بار نایب‌قهرمان آسیا شدند.

بانوان تیم ایران پس از شکست تیم‌های هند، کویت و قرقیزستان در مرحله مقدمانی و شکست تیم امارات در مرحله حذفی و شکست سنگاپور در نیمه‌نهایی برای نخستین بار توانستند به فینال این مسابقات صعود کرده و مدال نقره این مسابقات را کسب کنند.

اعظم سنایی، الهام مدیر دهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورهاشمی، شبنم‌ عرب، عسل حیدری، دیانا فرزام نیا، دیبا فرزام نیا، هدیه آقایی، فاطمه آقایی، زهرا قاسمی و آرزو ایزدی اعضای تیم ایران در این دوره از رقابت‌ها بودند.

در همین راستا به سراغ یگانه بهرامی، عضو تیم ملی هاکی روی یخ زنان کشورمان رفته‌ایم تا با یکدیگر دفتر زندگانی‌اش را ورق زده و از پستی و بلندی‌های این مسیر طولانی باخبر شویم.

فارس: برای شروع کار یک معرفی کوتاه از خود داشته باشید.

بهرامی: یگانه بهرامی هستم، ۱۹ ساله و هشت سال است این‌لاین هاکی و دو سال آیس‌هاکی بازی می‌کنم و یکی از چهار بازیکن زیر ۲۰ سال تیم ملی هاکی روی یخ بانوان و تنها بازیکن اصفهانی تیم ملی هستم.

فارس: چه شد که به سمت ورزش آمدید و چرا ورزش هاکی را برای فعالیت ادامه دادید؟

بهرامی: من از بچگی عاشق فعالیت‌های پر جنب جوش بودم و استعداد زیادی در ورزش‌های مختلف داشتم و در دوران مدرسه در رشته‌های ورزشی مختلف شرکت کرده و مقام‌های زیادی به دست آوردم و بعد از گذراندن دوره‌های اسکیت پایه و آزمون استعدادیابی به سمت ورزش هاکی آمدم و چون علاقه زیادی به ورزش‌های تیمی و پرهیجان داشتم و ورزش هاکی آن حس محکم بودن و تا آخرین لحظه بازی تلاش کردن و آن شور و هیجان و برخوردهای بدنی را داشت، به هاکی علاقه‌مند شدم.

فارس: چه شد که به تیم ملی کشورمان دعوت شدید و این اتفاق چه زمانی رخ داد؟

بهرامی: قبل از اینکه اردوهای تیم ملی شروع شود من سه ماه تهران زندگی کردم و هرروز در پیست یخ تمرین کردم و اتفاقی که باعث شد من وارد تیم ملی بشوم، تمرین و تلاش مداوم بود و این اتفاق دقیقاً زمانی بود که تیم ملی هاکی روی یخ ایران تشکیل شد و اسامی نهایی آن در فروردین ۱۴۰۲ اعلام شد.

فارس: اولین بازی ملی شما در مقابل چه کشوری بود و حس شما در این بازی چه بود؟

بهرامی: اولین تجربه من در مسابقات بین‌المللی مقابل کشور هند بود که یکی از آرزوهای من شرکت در بازی‌های بین‌المللی بود تا برای کشورم افتخارآفرینی کنم و وقتی که برای اولین بار بعد از سال‌ها تلاش و تمرین وارد زمین شدم احساس غرور داشتم و نسبت به اینکه اولین تجربه من بود توانستم به خوبی در آن بازی بدرخشم.

فارس: وضعیت تیم ملی هاکی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بهرامی: ورزش هاکی روی یخ در ایران سه سال است که فعالیت خود را شروع کرده و چند ماه است که اعضای اصلی تیم ملی هاکی روی یخ ایران مشخص شده‌اند و با توجه به زمانی کمی که از شروع این ورزش در ایران می‌گذرد توانستیم نتیجه خوبی را کسب کنیم و به نظرم آینده خیلی خوبی در انتظار تیم ملی هاکی روی یخ است و اگر از این تیم حمایت شود می‌تواند افتخارآفرینی‌های بیشتری را برای کشور داشته باشد.

فارس: ورزش هاکی به چه امکاناتی نیاز دارد و شرایط فعلی این زیرساخت‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بهرامی: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما پیست یخ است که در کل کشور فقط یک پیست یخ در تهران وجود دارد و برای کسانی مثل من که خارج از تهران زندگی می‌کنند شرایط سخت است و یکی دیگر از مشکلات ما، کمبود وسایل و تجهیزات است که این تجهیزات خیلی گران قیمت‌اند و باید از کشورهای دیگر وارد شوند و اگر بتوان این دو کمبود مهم را برطرف کرد بسیاری از مشکلات این رشته ورزشی حل می‌شود.

فارس: شادترین و غمگین‌ترین لحظات ورزشی‌تان چه زمانی بود؟

بهرامی: شادترین و غمگین‌ترین لحظه ورزشی من در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اتفاق افتاد شادترین لحظه برای من زمانی بود که به فینال مسابقات آسیایی راه پیدا کردیم و بعد از تمام تلاش‌ها و تمرین‌ها بهترین اتفاقی بود که افتاد و غمگین‌ترین لحظه ورزشی هم شکستی بود که مقابل تایلند در فینال مسابقات داشتیم.

فارس: مهم‌ترین هدفتان در حال حاضر چیست؟

بهرامی: مهم‌ترین هدف ما در حال حاضر گرفتن مدال طلای قهرمانی برای کشور است و اینکه اگر شرایط مهیا شود بتوانیم برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

فارس: تاکنون مصدومیت شدید در مسیر ورزشی‌تان داشته‌اید؟

بهرامی: من یک مصدومیت شدید در این ورزش داشتم و ACL زانوی من آسیب دید و چهار ماه درگیر فیزیوتراپی و باز توانی بودم که بتوانم فعالیت خودم را شروع کنم، سه مصدومیت دیگر هم داشتم که شدت زیادی نداشتند.

فارس: حضور در مسابقات جهانی آن هم با حجاب اسلامی چگونه بود؟

بهرامی: به نظر من حجاب محدودیت خاصی برای رشته ورزشی ما ایجاد نمی‌کند و به خاطر وسایل تجهیزاتی که در این ورزش باید پوشیده شود از نظر حجاب تفاوت چندانی با رقبا نداشتیم و حجاب مشکلی برای عملکرد ما ایجاد نمی‌کرد.

فارس: مشوق اصلی شما در مسیر ورزش حرفه‌ای چه کسی بود؟

بهرامی: اولین مشوق اصلی من در ورزش مربی من، خانم مرضیه شریفی بودند که من را با این ورزش آشنا کردند و به اینجا رساندند و هفت سال است کنار ایشان فعالیت می‌کنم و مشوق بعدی من مادرم است و جایی که آلان ایستادم را مدیون این دو نفر هستم.

فارس: با عبور از تمام این سختی‌ها آیا هیچ وقت انگیزه‌تان را برای ادامه از دست دادید؟

بهرامی: ورزش هاکی روی یخ نسبت به ورزش‌های دیگر بین مردم کمتر شناخته‌شده است و اهمیت کمتری به آن داده می‌شود به همین دلیل انگیزه ورزشکار باید زیاد باشد تا بتواند راه خود را ادامه دهد و خود من چند بار اتفاق افتاده است که انگیزه‌ام را از دست دادم و آخرین باری که این اتفاق افتاد چند ماه قبل از این بود که به اردوی تیم ملی دعوت شوم دقیقاً زمانی که زانوی من آسیب دید و انگیزه‌ای برای ادامه نداشتم و تنها کسی که دوباره انگیزه را به من برگرداند و به من کمک کرد تا در مسیر تلاش و تمرین قرار بگیرم مربی من بود.

فارس: ورزش هاکی روی یخ را چگونه تعریف می‌کنید؟

بهرامی: ورزش هاکی روی یخ یعنی جنگیدن تا آخرین ثانیه‌های بازی، یعنی آن حس همدلی و همکاری بین بچه‌های تیم

فارس: صحبت پایانی؟

بهرامی: بعد از این نایب قهرمانی انتظاراتی که داریم حمایت هست و این حمایت می‌تواند ساخت پیست یخ بیشتر در سطح کشور باشد یا کمک به ما برای خرید لوازم و وسایل هاکی و تجهیز کردن تیم ملی به این تجهیزات و وسایل است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول