اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم جبران عقب‌ماندگی آسفالت معابر محلات جنوبی و شرقی شیراز/ تامین امکانات رفاهی تفریحی و شهربازی در شیراز نیازمند توجه ویژه است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز خواستار توجه ویژه شهردار به موضوعات تامین امکانات تفریحی و شهربازی، جبران عقب ماندگی آسفالت معابر خاکی و محلات قدیمی جنوبی و شرقی، توجه به تسریع اجرای طرح ایمن سازی کمربندی جنوبی، سرعت در جابجایی پادگان‌ها و احیای باغ تخت شیراز با هزار سال قدمت از میراث کهن شیراز، احداث پل شیراز و توجه به فرهنگ و اخلاق شهروندی در حوزه های مختلف از موضوعات مغفول مانده در سال دوم شهرداری شد.

لزوم جبران عقب‌ماندگی آسفالت معابر محلات جنوبی و شرقی شیراز/ تامین امکانات رفاهی تفریحی و شهربازی در شیراز نیازمند توجه ویژه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌اکبر سلطانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: در بهمن ماه سال 1401 جهش عمرانی شهر شیراز بالغ بر 120 پروژه عمرانی شامل افتتاح قریب به 50 پروژه کلنگ زنی شد و بیش از 70 پروژه عمرانی از دهه فجر تا نیمه شعبان آغاز گردید. 

وی افزود: فلسفه این جهش عمرانی اجرای پروژه های هدفمند و ویژه با رویکرد حل مساله های شهری به ویژه ترافیک با توجه به طرح جامع ترافیک و توزیع عادلانه خدمات در شهر شیراز بود. 

ایجاد فاصله معنادار میان شهرک‌ها و مناطق مختلف به دلیل بی‌توجهی 

سلطانی ادامه داد: در سالهای متمادی با بی‌توجهی ها، فاصله معناداری بین پروژه های زیرساختی و خدماتی بین شهرک های مختلف و مناطق متعدد شهر شیراز ایجاد شده بود تا جایی که در برخی از مناطق ادبیات شهروند درجه 2 بر زبان اهالی محلات جنوب و شرق شیراز جاری بود. 

بیداد جاده‌های خاکی در برخی مناطق شهرداری به‌رغم اجرای نهضت آسفالت 

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه نهضت آسفالت در شهر شیراز رقم خورده بود اما کوچه های خاکی در مناطق 9 ، 3 ، 7 و 2 بیداد می‌کرد، افزود: خرابی آسفالت های بسیاری از معابر در مناطق جنوب و شرق شیراز، عدم احداث پارک محلی، بهسازی معابر، پیاده راه ها، سالن های ورزشی، مبلمان شهری و بلوارهای خاکی از مسئله های جدی این مناطق بود. 

وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده و با کمک معاونین عمرانی و شهرداران مناطق، بخش اعظمی از این مسائل احصاء شد و برنامه ای 2 ساله برای اجرای برخی پروژه ها در مناطق در کمیسیون عمران حمل و نقل برنامه ریزی شد، همچنین در سال 1402 پیگیری این پروژه ها از هفتم فروردین ماه به همراهی شهردار آغاز شد و با تشکیل کمیته های ارزیابی و بررسی فعالیت عمرانی مناطق از ابتدای سال در حال رصد و پیگیری است. 

سلطانی گفت: با همت شهردار، کمیته رفع موانع تشکیل و پیگیری های شورا، تحرک خوبی در سطح مناطق در حال رخ دادن است. 24 پروژه از پروژه های جهش عمرانی که در بهمن ماه کلنگ خورد، در 30 اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد. 

کاهش هزینه‌ها و جبران عقب‌ماندگی دغدغه کمیسیون عمران 

او تاکید کرد: یکی از دغدغه های جدی کمیسیون، اجرای با سرعت پروژه ها با دو هدف است؛ در ابتدا، کاهش هزینه ها با توجه به مسئله تحریم ها و تورم و موضوع دوم، کاهش این عقب ماندگی که در این مناطق به وضوح برای مردم قابل رویت است‌. 

سلطانی اظهار داشت: احداث دو ایستگاه دیگر در فاز یک خط دو مترو، حفاری تونل های فاز 2 خط 2 و آغاز عملیات اجرایی ساخت دو ایستگاه این مسیر و حفاری تونل خط 3 مترو و احداث 4 ایستگاه از ایستگاه های این خط با سرعت، از نویدهای عمرانی خطوط ریلی شهر شیراز است که با سرعت حال حاضر، در قیاس با شهرهای اصفهان، تبریز که همزمان خط 2 را آغاز کردند، نوید تحول در حوزه مترو شیراز به شهروندان است و با همت بلند اعضاء شورا و شهردار شیراز و سازمان قطار شهری بیش از پیش در این مسیر پیشی خواهد گرفت. 

او در ادامه به اجرای طرح ترافیک در تابستان 1402، اجرای طرح مدیریت تردد خودروهای باری در محدوده ترافیک، اجرای قانون هوای پاک و طرح LEZ ، پیگیری خرید قطار، نوسازی 1000 واحد تاکسی در شهر شیراز و خرید اتوبوس و مینی بوس، اشاره کرد و گفت: طرح اکرام پیاده و سرعت‌کاه های محلی نیز از ویژه برنامه های حوزه حمل و نقل در سال 1402 می باشد. 

ضرورت پیگیری ساخت اکواریوم و پارک آبی بزرگ شیراز 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته خطاب به شهردار شیراز گفت: بحث تفریحات سالم و تامین امکانات تفریحی در شهر شیراز هرچند با تفاهم نامه های سرمایه گذاری در ساخت آکواریوم بزرگ شیراز و پارک آبی شیراز سوسوی امیدی ایجاد نموده اما عقب ماندگی در این حوزه نیاز به پیگیری بیشتر و فعالسازی ظرفیت های مختلف و حتی بین المللی دارد و در سال دوم شورا این عقب‌ماندگی کمی احساس می‌شود و به چشم می آید.

کمبود قیر جهت اسفالت معابر ورود جدی شهردار را می‌طلبد 

سلطانی تاکید کرد: در بحث آسفالت معابر خاکی و معابر قدیمی نیاز به یک برنامه سه ساله جهت رسیدگی به محلات شیراز با تخصیص اعتبار مناسب و اولویت بندی می باشد که ضعف در این حوزه در خصوص تامین قیر، نیاز به ورود جدی جنابعالی و مطالبه از معاونین مربوطه است. 

توجه ویژه به ساماندهی کمربندی شیراز

او افزود: بحث کمربندی جنوب شیراز با همت حضرتعالی و شورا به سرانجام رسید اما ساماندهی آن نیاز به توجه ویژه دارد که از شما تقاضامندم که عنایت ویژه نمایید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز همچنین ضمن تشکر از شهرداری در خصوص پیگیری و همراهی مبحث پادگانها با اولویت پادگان های هوابرد، گفت: در خصوص احیای باغ تخت شیراز با قدمت بیش از هزارساله دستورات ویژه مبذول فرمایید تا در این دوره شاهد احیای این اثر ویژه تاریخی باشیم. 

سلطانی اضافه کرد: همچنین در خصوص احداث پل شیراز و ارتباط بین باغات قصرالدشت و منصورآباد در ارتفاعات بام شیراز ضرورت پیگیری این ابر پروژه در شهر شیراز به دست شما به شدت احساس می‌شود. 

حفظ و نگهداری باغات قصردشت نیازمند پیگیری و جذب سرمایه‌گذار 

وی در پایان گفت: در خصوص بزرگ پارک قصرالدشت و راه اندازی حوزه ویژه باغات شیراز نیاز به برگزاری جلسات و جذب سرمایه گذاری برای حفظ و نگهداری این باغات با ارزش می باشد که بخش جدایی ناپذیر هویت شهر شیراز است ارائه برنامه مناسب، زمانبندی جهت اجرای این پروژه و پیگیری ویژه می‌تواند خاطره خوبی از دوران خدمتی شما و شورای شهر در اذهان مردم شیراز به میراث گذارد.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول