اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شلیک 1469 راکت و موشک مقاومت به سوی اشغالگران طی 5 روز

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز اعلام کرد مقاومت فلسطین در پاسخ به تجاوز 5 روزه اخیر به نوار غزه، 1469 راکت و موشک به سوی اراضی اشغالی شلیک کرده است.

شلیک 1469 راکت و موشک مقاومت به سوی اشغالگران طی 5 روز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در جریان جنگ پنج روزه اخیر این رژیم علیه نوار غزه، مقاومت فلسطین 1469 موشک و راکت به سوی اراضی اشغالی شلیک کرده است. 

بر اساس آمار ارائه شده ارتش صهیونیست، از این میزان راکت و موشک شلیکی، ۱۱۳۹ فروند، از دیوار مرزی عبور کرده و سامانه گنبد آهنین تنها ۴۳۹ راکت شلیکی و سامانه «فلاخن داوود» دو موشک شلیکی را رهگیری کرد.

به نوشته وبگاه عرب ۴۸، مقاومت فلسطینی در روز دوم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات «ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت تا این‌که از ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته با میانجیگری مصر و قطر، آتش‌بس برقرار شد و آرامش به نوار غزه بازگشت.

ارتش رژیم صهیونیستی، صبح امروز (یکشنبه، ۱۴ می)، با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که ۱۴۶۹ راکت و موشک از نوار غزه به سوی اراضی اشغالی شلیک شده است. از این میزان، ۱۱۳۹ موشک از دیوار امنیتی عبور کرده است. 

به ادعای ارتش رژیم صهیونیستی، ۲۹۱ راکت در داخل نوار غزه سقوط کرده یا در آسمان آن منفجر شده است و ۳۹ راکت در دریا افتاده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که 35 راکت پس از برقراری آتش‌بس شب گذشته شلیک شده است. 

رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که حملات راکتی و موشکی مقاومت طی جنگ پنج روزه اخیر موجب کشته شدن دو صهیونیست و زخمی شدن ۷۵ نفر شد.

در مقابل وزارت بهداشت فلسطین نیز شمار قربانیان جنایت جدید تل‌آویو علیه نوار غزه را ۳۳ شهید و ۱۹۰ مجروح اعلام کرد. 

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که در جریان این جنگ، ۴۲۲ هدف و مقر مقاومت از جمله سکوهای پرتاب راکت و موشک و مراکز تولید اسلحه را در نوار غزه هدف قرار داده و موفق به ترور شش فرمانده جنبش جهاد اسلامی شده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول