اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

پیش‌بینی حساب پیشرفت و عدالت با سرمایه 2 هزار میلیارد تومان/ حساب استانی هنوز تشکیل نشده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در قانون بودجه امسال حساب پیشرفت و عدالت در هر یک از استان‌ها پیش‌بینی شده است که با سرمایه حداقل 2 هزار میلیارد تومان تشکیل می‌شود.

پیش‌بینی حساب پیشرفت و عدالت با سرمایه 2 هزار میلیارد تومان/ حساب استانی هنوز تشکیل نشده است

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد حساب پیشرفت و عدالت استانی در قانون بودجه 1402گفت: ابتدا قرار بود صندوق‌های پیشرفت و عدالت در استان‌ها ایجاد شود و گرچه ما با صندوق موافق‌تر بودیم، اما در مجلس تبدیل به حساب پیشرفت و عدالت شد تا منابعی در استان‌ها برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت استان سرمایه‌گذاری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: قرار است از محل فروش دارایی‌های راکد دولت در استان‌ها منابعی از طریق وزارت اقتصاد و دارایی در حساب پیشرفت و عدالت واریز شود، همچنین قرار است حداقل 2 هزار میلیارد تومان منابع در هر استان در حساب پیشرفت و عدالت واریز شود که صرف توسعه و بهره‌برداری پروژه‌ها در همان استان شود.

میرتاج‌الدینی همچنین گفت: اگر صندوق پیشرفت و عدالت تشکیل می‌شد، چون هویت مستقل و هیات مدیره داشت، نظارت بر آن بیشتر می‌شود و کارآیی صندوق بیشتر از حساب پیشرفت و عدالت است.

وی در مورد اینکه آیا حساب‌های پیشرفت و عدالت شکل گرفته است گفت: با گذشت یک ماه و 24 روز از سال، هنوز حساب پیشرفت و عدالت شکل نگرفته که منابع دولت به آن واریز شود. قرار است در هر حساب حداقل 2 هزار میلیارد تومان وارد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد نظارت بر  حساب پیشرفت و عدالت تصریح کرد: وظیفه نظارتی بر عهده شورای نظارت برنامه‌ریزی استان است، البته مجلس هم در کلیت کار دولت و از جمله حساب‌های پیشرفت و عدالت نظارت دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول