اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

وقتی طلبه‌های شمالی جلوی کشف حجاب در پایتخت را می‌گیرند!

حجت‌الاسلام پورعلی درباره ماجرای دختری که 14 روز بی‌حجاب بود و دوباره حجاب را تحت تاثیر کار گروهی آنها در سواحل انتخاب کرد؛ می‌گوید: ما این دختر خانم را ندیدیم، این خانم مصاحبه ما را خواند و نگاهش عوض شده، باید دید این اقدامات برای افرادی که در ساحل بودند چه میزان تاثیر داشت؟ به همین دلیل اعتقاد دارم باید برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی در میدان عمل باشیم.

وقتی طلبه‌های شمالی جلوی کشف حجاب در پایتخت را می‌گیرند!

خبرگزاری فارس استان مازندران ـ زهرا طاهری‌پرکوهی|تنور ماجرای حجاب و حتی تلاش برای برداشتن حجاب هنوز هم داغ است؛ اما بعضی روایت‌ها به یک‌باره مثل یک سطل آب یخ در گرمای تابستان آدم را رفرش می‌کند! مثل مصاحبه‌ای که چند روز پیش خبرگزاری فارس از دختری که ۱۴ روز بدون حجاب سر کرده و سپس از نیمه راه برگشته بود، منتشر کرد.

در میان آن گفت‌وگو،بیتای ماجرا از گروهی اسم می‌آورد و از رفتار آنها در کار فرهنگی تعریف می‌‌کند که در بابلسر شانه زیر بار کار فرهنگی داده‌اند؛ مجموعه فرهنگی تبلیغی «بقیة الله (عج)».

بیتا می‌گوید: از روش کارشان خیلی خوشم آمد؛ مخصوصاً آن قسمتی که بین زوج‌ها مسابقه گذاشتند. یک خاطره هم گفتند که خیلی جالب بود با این مضمون که، «یک بار یک خانم و آقایی در مسابقه شرکت  کردند که آقا دستانش را خالکوبی کرده بود و خانم هم حجاب درستی نداشت.این طلبه‌ها نه‌تنها مانع شرکت آنها نشده بودند بلکه از آنها استقبال کرده بودند؛ رفتار خوب آنها باعث شده بود در آخر برنامه، آن زوج هم آمده بودند در نماز جماعت آن گروه طلبه در کنار ساحل شرکت کرده بودند. بعد هم گفته بودند که حاجی دم شما گرم. بالاخره ما را هم آوردی وسط...» این خیلی به من چسبید. روش‌شان خیلی خوب بود. اصلاً امری نبود. به نظر من رفتار درست، همین است و تأثیر مثبت می‌گذارد. خود من در آن مدتی که بی‌حجاب بودم، فقط یک بار چنین برخورد خوبی را در مترو از یک خانم دیدم.

 بعد از ماجرای بیتا به سراغ حجت‌الاسلام پورعلی مسؤول گروه جهادی بقیه‌الله   رفتیم که واکنش وی به این ماجرا خواندی‌ست؛ آنجا که می‌گوید، بعد از انتشار مصاحبه در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی بقیه‌الله(عج) در ساحل مازندران که نظر یک دختر خانم جلب می‌شود، اهمیت کارهای فرهنگی و تبلیغی بیشتر نمود دارد و جای خالی آن، خیلی جاها احساس می‌شود.

*باید در میدان عمل باشیم

پورعلی می‌گوید: ما این دختر خانم را ندیدیم، این خانم مصاحبه را خواندند و نگاه‌شان عوض شده بود،سوال اینجاست که این اقدامات برای افرادی که در ساحل بودند، چه میزان تاثیر داشت، به همین دلیل اعتقاد دارم باید در میدان عمل باشیم.

 

*ضرورت معرفی زیبایی‌های دین به جوانان

وی تاکید مط‌کند: به عنوان یک مبلغ اگر قرار است در حوزه حجاب و حتی فراتر از آن،در حوزه معرفی دین اتفاقی بیفتد،باید قشنگی‌ها و زیبایی‌های دین اسلام با گفتمان و ادبیات زیبایش با مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان در میان گذاشته شود.

وی ادامه می‌دهد: در مدارس،ما روزانه با بچه‌هایی سروکار داریم که باید با نیاز روز و ادبیات روز به سوالات و شبهات‌شان آنها پاسخ دهیم،این ادبیات قشنگ را بین بچه‌ها و جوانان‌مان به شدت کم داریم و برای موفق عمل کردن باید این ادبیات را داشته باشیم.

پورعلی اضافه می‌کند: ۸ سال از حضورمان در ساحل بابلسر می‌گذرد، سوال ما این است که در حوزه سواحل چه کار فرهنگی و ایجابی درست و درمانی انجام شده است؟! اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید همه در کنار هم زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

 

* کارهای فرهنگی و تبلیغی مثل پازل است

 وی ادامه می‌دهد: طی این سال‌ها کدام مسؤول گفت، چه خوب شد این ۸ سال که گروه طلبه‌ها رفتند و ساحل را تغییر دادند؟ درست است کنار ساحل رفتیم و تغییر و تحولاتی باید اتفاق می‌افتاد اما قطعا این جواب درستی نیست، اعلام می‌کنیم این مهم باید به‌صورت لحظه‌ای، مکانی و زمانی پاسخ  داده میشد و در مجموع کار فرهنگی و تبلیغی همانند پازلی است که باید در کنار هم قرار گیرد.

پورعلی معتقد است: همانند مسجد و مدرسه قطعا معلم دینی به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد، آنچه را که در یک یا سه ساعت گفت‌وگو و صحبت داشتیم به اندازه وسع و توان‌مان اثرگذاری داشت، به اندازه‌ای که خروجی و نتیجه‌اش را می‌دیدیم.

این فعال فرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به حضور در ساحل فکر می‌کنید؟‌ می‌گوید: همیشه حضور میدانی در ساحل مدنظر نیست ما وظیفه‌‌مان را انجام دادیم،  دیگر همت مسؤولان را می طلبد که کار فرهنگی امثال ما را  ترویج و گسترش دهند.

وی می‌گوید: مجموعه‌ای در ساحل و در کنار برپایی نماز جماعت، جنگ‌ شادی هم برگزار می‌کرد،البته باید اعضای گروه تکثیر شود، این آمادگی در ما وجود داشت، نه تنها در ساحل مازندران بلکه به همه سواحل کشور ابن فرهنگ سرایت کند، چراکه مبلغ یعنی همین...

 

*نبود زیرساخت‌های لازم در سواحل

به اعتقاد مسوول این گروه فرهنگی تبلیغی، هنوز که هنوز است بعد از ۸ سال برای سواحل کل کشور برنامه دارند و اضافه می‌کند که یادمان می‌آید برای برپایی مقدمات نماز در ساحل باید به این و آن رو می‌انداختیم و متاسفانه کمک‌ها و حمایت نه تنها رو به رشد نبود، بلکه رو به کاهش بود.

پورعلی تاکید دارد: باید اعلام کنیم بعد  از ۸ سال،جهت‌دهی ما تغییر کرد و یا به عبارتی تاکتیک ما عوض شد‌، درست است الان در زمین نیستیم ولی باید بگوییم درحال شبکه‌سازی هستیم.

 

* آمادگی انجام کارهای تبلیغی در سواحل

پورعلی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه به سواحل شمال برمی‌گردید، می‌گوید: شاید پورعلی برنگردد ولی باید بگوییم گروه بقیه‌الله و بقیه‌الله‌ها با رویکرد و تاکتیک به‌روز برمی‌گردند،  مهم نیست جسم من آنجا حضور داشته باشد ولی آمادگی حضور تیم کارکُشته را نه تنها در سواحل مازندران بلکه همه سواحل کشور اعلام می‌کنیم.

 

وی ادامه می‌دهد: این روزها هم زمزمه‌ها در رابطه با اجرای طرح دریاست البته از ما طرح و برنامه می‌خواهند،  طرح و برنامه‌های زیادی داریم و از همین جا به مسؤولان اعلام می‌کنیم بسم‌الله....

این فعال فرهنگی می‌افزاید: به‌عنوان فردی که هزار روز کنار ساحل بودم، اعلام می‌کنم اگر بستر آماده شود، مطمئنا اثرگذاری خیلی بیشتر خواهد بود، دیگر این نباشد بچه‌ها برای برگزاری نماز گیر یک زیلو و یا تانکر آب برای وضو گرفتن باشند.

 

*مسؤولان شمال بسم‌الله...

پورعلی می‌گوید: به مسؤولان شمال بسم‌الله می‌گوییم و اینکه برنامه داریم و آدمش را هم داریم ما همیشه ادعا کردیم و ادعای درستی می‌کنیم و اگر به ما کمک می‌دهید، ما هم هستیم....

وی میگوید: این دخترخانم به لطف خدا  آخرِ این ماجراهای بی‌حجابی را متوجه شد و برگشت و امیدوارم  دیگر دختران این سرزمین‌ هم اگر گرفتار این ماجرا شدند، زودتر به ماهیت این ماجرا پی ببرند و برگردند، به امید آن روز...

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول