اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

پاداش صرفه‌جویی سیاست امتحان پس داده در دنیا/ سیاست‌های تشویقی بر کاهش مصرف انرژی موثر است

یک اقتصاددان گفت: دولت برای حامل انرژی برق سیاست تشویقی در نظر گرفته و به ازای هر یک کیلووات ساعت کاهش مصرف تا 20 برابر هزینه فروش برق جایزه می‌دهد که این سیاست براساس مدل‌های تجربه شده جهانی، می‌تواند سیاست موفقی در کاهش مصرف انرژی بخش خانگی به حساب آید.

پاداش صرفه‌جویی سیاست امتحان پس داده در دنیا/ سیاست‌های تشویقی بر کاهش مصرف انرژی موثر است

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به راهکارهای تجربه شده در دنیا برای بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت: بهترین آدرس برای تدوین نقشه راه بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایران، کشورهای مصرف‌کننده و توسعه یافته هستند که پس از شوک‌های نفتی اول و دوم کاهش مصرف و  صرفه‌جویی انرژی را در دستور کار خود قرار دادند.

این اقتصاددان با اشاره به تنوع راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی عنوان کرد: کشورهایی که برای انرژی یارانه در نظر گرفته‌اند، مجبور به کنترل مصرف می‌شوند و این کنترل مصرف از طریق ابزارهای گوناگون اتفاق می‌افتد.

*پرداخت پاداش صرفه‌جویی سیاست تجربه شده و موفق در دنیاست

وی افزود:‌ یکی از راهکارهای تجربه شده موفق و امتحان پس‌داده در کاهش مصرف برای کشورهایی که یارانه انرژی پرداخت می‌کنند، استفاده از طرح‌های تشویقی و پاداش برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

بغزیان با اشاره به سیاست پرداخت پاداش صرفه‌جویی برق اظهار داشت: دولت برای حامل انرژی برق سیاست تشویقی در نظر گرفته و به ازای هر یک کیلووات ساعت کاهش مصرف تا 20 برابر هزینه فروش برق جایزه می‌دهد که این سیاست براساس مدل‌های تجربه شده جهانی می‌تواند سیاست موفقی در کاهش مصرف انرژی بخش خانگی به حساب بیاید.

*مردم از فرصت صرفه‌جویی برق استفاده کنند

وی ادامه داد: البته شیوه اجرای این طرح‌ها بسیار اهمیت دارد و باید به نحوی اجرا شود که اثرگذاری آن به حداکثر برسد و از طرفی مردم نیز باید از فرصت‌هایی که دولت برای صرفه‌جویی در اختیار آنها قرار می‌دهد، به بهترین نحو استفاده کند.

بغزیان گفت: یکی از عوامل صرفه‌جویی انرژی در کشور ما پرداختن دولت به سیاست‌های تشویقی و این مسئله می‌تواند نتایج مثبتی در حوزه انرژی به همراه داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول