اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

قدرت دفاعی کشور از برکات دفاع مقدس است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز اگر در حوزه دفاعی و امنیتی حرفی برای گفتن و قدرت داریم و هیچ ابرقدرتی جرأت تجاوز به ایران اسلامی را ندارد به خاطر نعمت و برکت دوران دفاع مقدس بود که روی پای خود ایستادیم.

قدرت دفاعی کشور از برکات دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان که به منظور هماهنگی برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل پس از آزادسازی خرمشهر فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و در راستای این پیروزی پیامی خطاب به ملت ایران صادر فرمودند:«با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود.»

وی با اشاره به شرایط کشور در ابتدای جنگ تحمیلی، ادامه داد: در این دوران برای ابتدایی ‌ترین امکانات و تجهیزات دستمان خالی بود و کشورهای دیگرهم حتی جرأت نداشتند سیم خاردار به ایران کمک کنند.

وی با بیان خیانت‌های بنی‌صدر در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: او با توجه به نیت شوم خود به دفاع قائل نبود و سیاستش بر این بود که برای مدیریت جنگ باید زمین بدهیم و زمان بگیریم یعنی  ما اجازه ورود دشمن به خاک کشور را بدهیم و ناگهان در یک موقع مناسب با آنان مقابله کنیم که هیچ عقل سلیمی باورش نمی‌شد که در نهایت نیت شوم بنی‌ صدر برملا شد و از کشور فرار کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: خواست خدا بود که در چنین شرایطی قرار بگیریم که احساس نیاز کنیم  و خودمان به سمت تولید تجهیزات دفاعی و نظامی مورد نیاز کشور حرکت کنیم تا خودکفا شویم.

طالبی تأکید کرد: امروز اگر در حوزه دفاعی و امنیتی حرفی برای گفتن و قدرت داریم و هیچ ابرقدرتی جرأت تجاوز به ایران اسلامی را ندارد به خاطر نعمت و برکت دوران دفاع مقدس بود که روی پای خود ایستادیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های اقتصادی جدای از بحث‌های معیشتی حرف برای گفتن داریم که در شرایط تحریم به آن رسیدیم، تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی تحریم نبودیم و با بیخیالی این موضوع را طی کردیم و اکنون با فضای ولنگاری مواجه هستیم که نمی‌توانیم مدیریت کنیم و از این جهت بسیار آسیب می‌بینیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اساسی در مناسبت‌های مختلف در حوزه دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین است، گفت: باید برای نسل نوجوان و جوان دلایل تحمیل جنگ بر ایران و دستاوردهای دفاع مقدس بازگو شود.

طالبی از برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد با محوریت سپاه استان خبر داد و افزود: تجلیل از رزمندگان و ایثارگران، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اعزام راویان دفاع مقدس، اکران فیلم‌‌های سینمایی مرتبط با فتح خرمشهر، یادواره شهدا، پیاده روی خانوادگی و مسابقه نقاشی از مهمترین برنامه‌ها در این مناسبت خواهد بود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول