اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

غزه| فرار 12 هزار اسرائیلی از نوار غزه؛ مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی آتش‌بس کردند

در حالی حملات متقابل رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد که تل‌آویو وضعیت فوق‌العاده را در اراضی اشغالی تا سه‌شنبه آینده تمدید کرد.

غزه| فرار 12 هزار اسرائیلی از نوار غزه؛ مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی  آتش‌بس کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوارغزه از بامداد روز سه‌شنبه  (۱۹ اردیبهشت) تا به امروز (شنبه، ۲۳ اردیبهشت) برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد. 

بامداد سه‌شنبه بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. 

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و تا هنگام تنظیم این خبر ادامه داد. 

بر اساس جدیدترین آمار از شمار قربانیان فلسطینی در دور جدید تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، ۳۳ نفر شهید و ۱۴۷ نفر مجروح شده‌اند.  اخبار لحظه به لحظه از پنجمین روز نبرد در نوار غزه در ادامه می‌آید:

۵۰: ۲۱- موشک‌باران شهرک‌های صهیونیستی قبل از آتش بس

در حالی که ساعت ۲۲ به وقت محلی آتش بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در غزه آغاز می‌شود، مقاومت، شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه را آماج حملات موشکی قرار داد.

 

 

بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیسیت شمال شرق غزه به صدا در آمده است.برخی منابع خبری اعلام کردند که دست کم ۱۰ موشک به سوی شهرک صهیونیستی سدیروت شلیک شده است.

۱۷: ۲۱- توافق آتش‌بس بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی

منابع خبری عبری و عربی خبر دادند که پس از پنج روز درگیری گسترده، بین گروههای مقاومت در غزه و صهیونیستها، آتش‌بس برقرار شده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که آتش‌بس از ساعت ۲۲ به وقت محلی اجرایی خواهد شد. این توافق، شامل آتش‌بس کامل و توقف کشتار غیر نظامیان و انهدام منازل خواهد بود.

 

 

مصر نیز که در این مذاکرات، نقش میانجی را ایفا می‌کرد، با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که طرفین فلسطینی و اسرائیلی با آتش‌بس موافقت کرده‌اند. قاهره همچنین طرفین را به اجرای توافق تشویق کرد و گفت که از طریق تماس با آنها، روند اجرای توافق را پیگیری خواهد کرد.

۴۲: ۲۰ خبرهای ضد و نقیض از احتمال پذیرش توافق آتش‌بس در غزه

برخی از منابع عبری مدعی شدند که صهیونیستها خواستار خروج هیأتهای خارجی از غزه شده‌اند، ولی منابع فلسطینی تأکید کردند که این افراد، مسافر بوده‌اند یا از کسانی هستند که کار موقت در غزه دارند. پس از اینکه رژیم صهیونیستی، گذرگاهها را بسته بود، این مسافران نتوانسته بودند از غزه خارج شوند، ولی صهیونیستها امروز به آنان اجازه دادند از این منطقه خارج شوند.

شبکه المیادین هم به نقل از منابع خود گزارش داد، در حال حاضر، تنش بین گروههای مقاومت و صهیونیستها در بالاترین سطح قرار دارد و سرایا القدس و گروههای مقاومت قصد دارند از ابزارهای جنگی جدیدی استفاده کنند.

به گفته این منابع، میانجی مصری تا کنون نتوانسته است، پیشنهادی برای آتش‌بس ارائه کند که طرفین با آن موافقت کنند. یک منبع در جهاد اسلامی اما تأکید کرد که انچه درباره موفقیت مذاکرات آتش‌بس گفته می‌شود، صحت ندارد. البته شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که رؤسای ستاد مشترک ارتش و شاباک با این آتش‌بس موافق هستند، ولی نتانیاهو هنوز موافقت خود را اعلام نکرده است. 

۱۵: ۲۰- احتمال گسترش دایره درگیری با موشک‌های دوربُرد جهاد اسلامی

خبرگزاری سما به نقل از یک منبع نظامی اسرائیلی گزارش داد که احتمال دارد جنگ به چند جبهه دیگر گسترش یابد، ولی نظامیان صهیونیست، «آماده هستند که با هر گونه تحولی مقابله کنند». وی در عین حال اذعان کرد که جنبش جهاد اسلامی، موشک‌های دوربُرد در اختیار دارد.

این منبع با بیان اینکه اگر جهاد اسلامی، دایره هدف خود را از تل‌آویو فراتر ببرد، صهیونیستها، غافلگیر نخواهند شد، تصریح کرد: تلاشهای جهاد برای استفاده از موشکهای هدایت‌شونده را رصد کردیم. گنبد آهنین نیز موفق به رهگیری نشده است که این علت به خاطر یک نقص فنی در خودِ این سامانه است. ما در این باره، تحقیق می‌کنیم.

۳۰: ۱۹- از سرگیری حملات راکتی و جلسه امنیتی سران صهیونیست

منابع خبری عربی گزارش دادند که گروههای مقاومت بار دیگر حملات راکتی به شهرکهای اسرائیلی از جمله سدیروت را از سر گرفته‌اند. خبرنگار الجزیره خبر داد که برای نخستین بار از سال ۲۰۲۱ تا کنون، صدای چندین انفجار از شهرک «اوفاکیم» شنیده شده است. پس از این حملات، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز جلسه‌ امنیتی برگزار کرد. در این جلسه، وزیر جنگ و مسئولان نهادهای امنیتی صهیونیست، حضور داشتند.

 

 

۱۰: ۱۹- جهاد اسلامی از موشک بدر-۳ استفاده کرد

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد، جنبش جهاد اسلامی قادر است خسارات اقتصادی و روحی زیادی به صهیونیستها وارد کند و جبهه داخلی این رژیم، از پنج روز پیش تا به امروز، «فلج» شده است.

این منابع با بیان اینکه جهاد اسلامی می‌تواند جنگ را برای مدت زمان طولانی مدیریت کند، تصریح کردند: جهاد اسلامی امروز برای نخستین بار از موشک بدر-۳ استفاده کرده است که دارای قدرت تخریب بسیار بالایی است.

همزمان با درگیریها در غزه، شمار زیادی از فراکسیونهای سیاسی لبنان و فلسطین به همراه مردم صیدا در لبنان، در حمایت از غزه تجمع کردند. ایمن شناعه از رهبران حماس در لبنان در این مراسم گفت که ملتهای عربی، در پاسخ به تجاوز صهیونیستها، از مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند.

احسان عطایا عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی هم تأکید کرد که دشمن صهیونیستی، با وجود ائتلاف مقاومت که در صدر آن، جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، نمی‌تواند پیروز شود. عطایا با بیان اینکه سوریه، حزب الله و گروههای عراق و یمن، از مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند، گفت که گروههای مقاومت ثابت کردند در مقابله با دشمن صهیونیستی، موضع واحد دارند.

۳۰: ۱۸- آمار افتضاح صهیونیست‌ها در رهگیری موشکهای مقاومت

شبکه الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که از زمان آغاز تجاوز صهیونیستها و پاسخ نیروهای مقاومت تا کنون، هزار و ۲۳۴ راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است و در مقابل، صهیونیستها نیز ۳۷۱ منطقه را در غزه هدف قرار دادند.

ارتش این رژیم همچنین اذعان کرد که از این تعداد موشک و راکتی که به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است، ۹۷۶ موشک موفق شده است از مرزهای فلسطین اشغالی عبور کند. همزمان با این اذعان به شکست، منابع فلسطینی از حمله هوایی جدید صهیونیستها به شرق غزه خبر دادند.

۱۸: ۱۷- حملات هوایی صهیونیستها به منازل مسکونی در نوار غزه

خبرگزاری صفا فلسطین گزارش داد که رژیم صهیونیستی یک منزل را در غرب بیت لاهیا هدف حمله هوایی قرار داد، ولی هنوز مشخص نیست، این عملیات برای هدف قرار دادن یکی از فرماندهان مقاومت بوده است یا خیر. کما اینکه، خبری از تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

 

 

در کنار این حمله، یک پهپاد انتحاری متعلق به ارتش صهیونیست، یک خانه را در خیابان «البنات» واقع در بیت حانون هدف قرار داد. بیت حانون در شمال نوار غزه قرار دارد. از این حمله نیز، آماری از تلفات احتمالی منتشر نشده است.

نظامیان اشغالگر قدس در گذرگاه «ریحان» واقع در جنوب غرب جنین یک جوان فلسطینی را هدف قرار دادند که در پی آن، به شهادت رسید. صهیونیستها مطابق معمولی مدعی شدند که این جوان، قصد داشته است عملیات استشهادی انجام دهد.

۵۲: ۱۶- فرار ۱۲ هزار اسرائیلی از نوار غزه

شبکه خبری المنار به نقل از منابع صهیونیست گزارش داد که از زمان آغاز درگیریهای اخیر تا به امروز شنبه، ۱۲ هزار شهرک‌نشین صهیونیست، در قالب طرح تخلیه شهرکهای اطراف نوار غزه، از این منطقه گریخته‌اند.

این منابع همچنین پیش‌بینی کردند که طرح تخلیه اطراف نوار غزه، تا روز سه‌شنبه آینده ادامه خواهد داشت. روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت هم چند روز پیش خبر داد که چهارشنبه چهار هزار و ۵۰۰ اسرائیلی از شهرک «سدیروت» در مجاورت نوار غزه قرار دارد، فرار خواهند کرد؛ زیرا صهیونیستهای ساکن در اطراف نوار غزه، به شدت نگران شلیک گسترده راکت از سوی رزمندگان مقاومت فلسطین هستند(جزئیات بیشتر).

۳۰: ۱۶- تمدید وضعیت فوق العاده در فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به بمباران غزه ادامه خواهد داد. این رژیم همچنین وضعیت فوق العاده در اراضی اشغالی را تا روز سه‌شنبه آینده تمدید و پیش‌بینی کرد که حملات نیروهای مقاومت، تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

نیروهای مقاومت نیز بعد از ظهر امروز، شهرک‌های مجاوز نوار غزه را هدف حملات راکتی خود قرار دادند. خبرگزاری شهاب گزارش داد که در پی این حملات، آژیرهای خطر در شهر تل‌آویو و شهرکهای اسدود، نتیف هعسراه و نیریم به صدا درآمد.

تصویر زیر هم از نظامیان صهیونیست منتشر شده است که پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر، از ترس و وحشت بر روی زمین، دراز کشیده‌اند:

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول