اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمایت حزب «ملی تیکلانیش» از نامزدی «میرضیایف» در انتخابات ریاست جمهوری

حزب «ملی تیکلانیش» ازبکستان که نامزد خود را برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری معرفی نکرده بود، از نامزدی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور فعلی حمایت کرد.

حمایت حزب «ملی تیکلانیش» از نامزدی «میرضیایف» در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، حزب دموکراتیک ازبکستان «ملی تیکلانیش» در نشست روز 13 می خود تصمیم گرفت نامزد خود را برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری معرفی نکند و از نامزد حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان - «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور فعلی ازبکستان حمایت کند.

شرکت کنندگان این نشست تاکید کردند که به همکاری با حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان از نامزدی «شوکت میرضیایف» که فداکاری و میهن‌پرستی خود را به مردم و میهن ثابت کرد، برای ریاست جمهوری این کشور برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری سال 2023 میلادی حمایت می‌کنند.

گفتنی است، حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان در نشست روز گذشته خود «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور فعلی ازبکستان را مجددا برای ریاست جمهوری این کشور برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری سال 2023 میلادی معرفی کرد.

بدین ترتیب، تمام احزاب سیاسی در ازبکستان نامزدهای خود را برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور معرفی کردند.

«عبدالشکور حمزه‌یف» از حزب اکولوژیک ازبکستان، «الغ‌بیک عنایت‌اف» از حزب دموکراتیک خلق ازبکستان و «راباخان محموداوا» از حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» ازبکستان به عنوان نامزد برای ریاست جمهوری این کشور معرفی شدند.

گفتنی است، فقط احزاب سیاسی از حق معرفی نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری برخوردار هستند. امروز در ازبکستان 5  احزاب سیاسی از جمله حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان، حزب دموکراتیک ازبکستان «ملی تیکلانیش»، حزب دموکراتیک خلق ازبکستان، حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» و حزب اکولوژیک ازبکستان به ثبت رسیده است.

انتخابات زودهنگام موعد ریاست جمهوری ازبکستان در تاریخ 9 ژوئیه سال 2023 میلادی برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول