اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی پیرامون جانمایی بیمارستان مادر و کودک

متأسفانه پیشنهاد غیر کارشناسانه اداره کل راه و شهرسازی، ناتوانی در به تصمیم رسیدن مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر و کم‌کاری و تعلل در ارائه یک پیشنهاد معقول توسط آن‌ها، اصرار بعضی از مدیران علوم پزشکی بر تک پیشنهادهایی که جای بحث و بررسی دارد و نیز اهمال معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ایفای مسئولیت ایجاد و پیگیری بستری برای اجماع فکری و عملیاتی متخصصان و این دست‌اندرکاران، عامل اصلی تأخیر در شروع این پروژه است.

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی پیرامون جانمایی بیمارستان مادر و کودک

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی پیرامون حواشی جانمایی بیمارستان مادر و کودک بجنورد بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

اساساً یکی از مؤلفه‌های مهم و اصلی قدرت در کشورها وجود سرمایه انسانی جوان و کارآمد برای پیشبرد اهداف آن کشور است با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مبنی بر وجود نیروهای جوان و متعهد در کشور و نیازمندی کشور در دهه‌های آتی به جوانان برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب تقویت و توجه بیش‌ازپیش به مسئله جمعیت و لزوم سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری جدی توسط مسئولین دولتی، فرهنگی اجتماعی و... برای رسیدن به این مهم به‌شدت احساس می‌شود و یکی از مصادیق سیاست‌گذاری صحیح برای رشد، جمعیت فراهم نمودن بسترهای درمانی و پزشکی مبتنی بر فناوری‌های روز برای تکمیل کردن یک قطعه از پازل سیاست‌های جوانی جمعیت است.

در همین راستا مدتی است تلاش‌هایی برای احداث بیمارستان مادر و کودک توسط مسئولین دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

باید بدانیم احداث این بیمارستان فوق تخصصی و بزرگ علاوه بر تحقق یکی از بسترهای رشد جمعیت دارای وجوه مثبتی ازجمله تصویب و تخصیص بودجه قابل‌توجه آن است که باعث ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال برای مردم چه در مراحل ساخت و چه در سال‌های آتی می‌شود و درنهایت نیز موجب ارتقاء شاخص سلامت استان خواهد شد.

اما آنچه موجب نگرانی عموم مردم شده، حواشی پیش‌آمده پیرامون مکان‌یابی و محل احداث این بیمارستان است.

متأسفانه در ایام گذشته و حال پیشنهاد‌هایی از سوی تعدادی از مسئولین مدیریت شهری و دولتی تا رسانه‌ها و فعالین اجتماعی به سمع و نظر عموم مردم می‌رسد که این اظهارنظرهای نابجا و غیر کارشناسانه و بحث‌وجدل‌های پیرامون آن علاوه بر ایجاد سردرگمی برای مردم موجب تشتت در تصمیم‌گیری بین متولیان امر شده و این اتفاق روزبه‌روز به طولانی شدن این ماجرا و فرسایشی شدن این موضوع می‌انجامد.

بماند که تائید یا تخطئه کردن بعضی پیشنهاد‌ها توسط برخی از مسئولان و کنشگران و متأسفانه به دنبال آن جنجال‌های بیهوده‌ای که برخی رسانه‌ها به وجود می‌آورند پیش از آنکه علت تخصصی داشته باشد به سیاسی بازی مسائل غیر فنی و ناصواب بازمی‌گردد.

پرواضح است که ملاحظات ضروری راجع به مکان احداث بیمارستان ازجمله مکان مناسب، دسترسی آسان مباحث ترافیکی توجه به یافت پیرامونی مکان ازنظر آلودگی صوتی و زیست‌محیطی، پدافند غیرعامل و بسیاری دیگر از مؤلفه‌ها باید به کارشناسان و متخصصین مربوطه واگذار گردد تا در سقف زمانی معقول زمینی با بیشترین تطابق ایمنی و استانداردهای موجود برای احداث بیمارستان پیشنهاد داده شود.

طبق ضوابط قانونی متولی ارائه پیشنهاد نهایی برای پروژه‌های دولتی ازجمله بیمارستان مادر و کودک متناسب با طرح تفصیلی و جامع شهر اداره کل راه و شهرسازی است شهرداری و شورای شهر بااینکه الزام قانونی برای اختصاص دادن زمینه‌ای تحت مالکیت خود به پروژه‌های دولتی ندارند اما به‌عنوان تسهیلگر این موضوع وظیفه‌دارند اگر پیشنهاد مکان احداث بیمارستان در شهر و از اموال و زمینه‌ای تحت تملک شهرداری است برای به ثمر رسیدن این پروژه عام‌المنفعه به‌دوراز هرگونه اختلاف‌نظرهای شخصی و سیاسی نقش جدی‌تری ایفا کنند.

دانشجویی بارد حاشیه‌سازی‌های ایجادشده پیرامون مکان‌یابی بیمارستان مشکل اصلی تأخیر در به ثمر رسیدن این موضوع را ناشی از ضعف در هم‌افزایی مدیریتی بین مسئولان و متولیان امر می‌داند.

متأسفانه پیشنهاد غیر کارشناسانه اداره کل راه و شهرسازی، ناتوانی در به تصمیم رسیدن مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر و کم‌کاری و تعلل در ارائه یک پیشنهاد معقول توسط آن‌ها اصرار بعضی از مدیران علوم پزشکی بر تک پیشنهادهایی که جای بحث و بررسی دارد و نیز اهمال معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ایفای مسئولیت ایجاد و پیگیری بستری برای اجماع فکری و عملیاتی متخصصان و این دست‌اندرکاران، عامل اصلی تأخیر در شروع این پروژه است.

نکته بسیار مهم این است که اکثریت مدیران و مسئولان مدیریت شهری منتسب به جریان انقلابی هستند و مدیران استانی نماینده دولت محترمی هستند که شعار آن کارآمدی و مردمی بودن است، گرچه که انقلابی بودن و کارآمدی در میدان عمل مشخص می‌شود اما مسئولان باید بدانند با این عناوین بر مسند مسئولیت تکیه زده‌اند و ناتوانی در مدیریت این‌گونه امور باعث ریزش سرمایه اجتماعی و کمرنگ شدن کارآمدی این جریان در اذهان مردم خواهد شد و این مسئله علاوه بر از دست دادن فرصت خدمت به مردم مسئولیت سنگینی نیز بر دوش آن‌ها در دنیا و عقبی خواهد گذاشت.

دانشجویان بسیجی به‌هیچ‌وجه در این مسائل که جزو خطوط قرمز است محافظه‌کارانه عمل نخواهند کرد. مطالبه جریان دانشجویان انقلابی استان این است که تمام مسئولان با همدلی و به‌دوراز هرگونه اختلاف‌سلیقه شخصی و سیاسی با بهره‌گیری از متخصصان و مشاوران معتمد به‌دوراز هیاهوی رسانه‌ها در راستای تأمین منافع انقلاب و مردم اقدام به تصمیم‌گیری عاقلانه کنند و با استفاده از ظرفیت رسانه‌های اصیل روایتی صادقانه و متخصصانِ ناظر به تأمین منافع مردم از روند پیشرفت مراحل کار تا رسیدن به نتیجه مطلوب ارائه نمایند.

از دادستان محترم به‌عنوان مدعی‌العموم انتظار داریم با رصد روند این مسیر هرگونه اهمال‌کاری یا ترک فعل‌های احتمالی را موردبررسی قرار دهند و در صیانت از منافع مردم همچون گذشته نقش فعالی داشته باشند.

والسلام على من اتبع الهدى

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول