اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اتصال مدارس به فیبرنوری در پردیس آغاز شد/ اتصال ۳۵ درصد مدارس به فیبرنوری تا پایان سال

عملیات اجرایی اتصال مدارس به طرح فیبرنوری با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پردیس آغاز شد.

اتصال مدارس به فیبرنوری در پردیس آغاز شد/ اتصال ۳۵ درصد مدارس به فیبرنوری تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، آیین امضاء تفاهم نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال اینترنت پرسرعت مدارس کشور از طریق فیبر نوری با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار تهران و مسوولان شهرستان پردیس در دبستان شهید همدانی واقع در فاز ۸ پردیس برگزار شد.

در این مراسم تفاهم‌نامه عملیات اجرایی اتصال پرسرعت مدارس کشور از طریق فیبرنوری به امضای زارع‌پور وزیر ارتباطات و صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش رسید و بر این اساس  تا پایان سال جاری ۳۵ درصد مدارس و تا پایان دولت سیزدهم، همه مدارس و ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش طرح فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

 

 

توجه به مدرسه و آینده‌سازان کشور

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: این اقدام مهم یعنی شروع اتصال خانوارهای ایرانی ‌‌‌‌به فیبرنوری از مدارس، نوید توجه به مدرسه و آینده‌سازان کشور است.

وی با ابراز خرسندی از ورود اینترنت به همه مدارس گفت: این اقدام نشان داد که می‌شود با کار جهادی، فاصله بین رویا و عمل را کم کرد و اکنون می‌توان تحولات پساکرونایی را در مدارس به اجرا در آورد‌. 

صحرایی با اشاره به شکاف دیجیتالی افزود: اتصال مدارس به فیبر نوری، شکاف دیجیتالی را برطرف خواهد کرد. البته امکانات دیجیتالی برای مدارس کم نداریم اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها از کلان‌شهرها خارج نشده است اما با این اقدام همه جای ایران پایتخت شده است و فاصله بین پایتخت و شهرهای دیگر کم شده که نشان از عدالت است.

 

اتصال ۲۰ میلیون خانوار به فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم 

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این مراسم بیان کرد: با تلاش همکارانم توانسته‌ایم زیرساخت فیبر نوری را ظرف ۳ سال پیش ببریم و در تلاش هستیم تا پایان سال رقم پیش‌بینی شده را به ۴۰ تا ۵۰ درصد برسانیم و تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهند گرفت. 

وی با با بیان اینکه در کنار زیر ساخت اینترنت به دنبال اینترنت پرسرعت و باکیفیت هستیم، افزود: تاکنون ۴ هزار روستا را در دولت سیزدهم به اینترنت متصل کرده‌ایم و ۳ هزار روستا باقی‌مانده است که تلاش داریم به سرعت انجام شود. 

زارع پور اضافه کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تعدادی مدرسه تا پایان شهریور به فیبر نوری متصل شوند؛ همچنین تا پایان سال ۳۵ درصد مدارس و تا پایان دولت سیزدهم همه مدارس به فیبرنوری متصل شوند. 

وی به ارائه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم همه خدمات پنجره ملی تا پایان سال در خدمت مردم قرار گیرد؛ بنده اسامی هر چهار فرزندم که باید کتاب برایشان تهیه کنند در این سایت مشاهده کردم و امکان ثبت اینترنتی کتاب درسی در کنار ۳ هزار خدمت دیگر برای مردم فراهم است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چهارشنبه آینده آغاز عملیات اجرایی در ۱۰۰ شهر به فیبر نوری را شاهد خواهیم بود و تا پایان دولت ۲۰ میلیون خانوار به فیبرنوری متصل می‌شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول