اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام صادق(ع) انقلاب علمی و فرهنگی را در دنیای اسلام ایجاد کرد

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: امام صادق(ع) علوم ریاضی، طب، نجوم و غیره را به بشریت ارائه کردند و موفق شدند انقلاب علمی و فرهنگی را در دنیای اسلام احیا کنند.

امام صادق(ع) انقلاب علمی و فرهنگی را در دنیای اسلام ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: به خاطر داشته‌ باشید ریشه تمام پیروزی‌های ما بر دشمن تقوا بوده‌است و می‌دانید که جوانان ما هشت سال دفاع‌مقدس را با جان خود اداره کردند و وصیت‌نامه‌هایشان امروز یک دایره‌المعارف برای جامعه است؛ آن‌ها بندهای اسارت نفس را پاره کردند و خود را نجات دادند که تمام پیروزی‌ها نتیجه جانبازی‌، رشادت‌، فداکاری و ایمان و تقوا آنان بود.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در هفته پیش رو خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) با اینکه در زمان چندین حاکم ظالم و گرفتار ظلمان‌ها بودند موفق شدند خلأ بزرگی را در اسلام پر کنند؛ بعد پیروزی انقلاب پیامبر(ص) در مسائل‌ علمی و انقلاب فرهنگی اسلام خلأ داشت که پیامبر(ص) علم خود را به امیرالمؤمنین انتقال دادند اما حضرت علی(ع) مظلوم بود و علی با علوم خود در نجف دفن شد و کسی نبود که از این علوم استفاده کند اما یک قطره از دریای علوم امیرالمؤمنین برای بشریت آینده باقی ماند و آن یک قطره دریایی به نام نهج‌البلاغه است که بعد از قرآن در جهان کتابی مثل آن نیست، آن را بخوانید و استفاده کنید و با نهج‌البلاغه مأنوس شوید.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) زیر فشارها و شرایط زمان نتوانستند علوم حضرت علی(ع) را ارائه کنند ولی امام سجاد(ع) گوشه‌ای از آن علوم و عرفان را با صحیفه‌سجادیه انتقال دادند و امام باقر(ع) با فرصتی که در زمان او شکل گرفت انقلاب بزرگی را انجام دادند که تکمیل و ادامه این حرکت به وسیله امام صادق(ع) بود که ایشان ۴هزار شاگرد، طلبه و دانش‌جو در ده‌ها رشته علوم را به بشریت ارائه کردند‌.

وی ضمن بیان اینکه آنچه در حوزه‌های علمیه آموزش داده می‌شود و در طول تاریخ بیش از هزار ساله قرار دارد ریشه فقه و علمشان از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است، افزود: اگر امروز حرفی از تمدنی در دنیا می‌شنوید ریشه آن در مدنیت امام صادق(ع) و مدینه است؛ جابربن حیان شاگرد امام صادق(ع) است که در جهان پدر علم شیمی شناخته‌ می‌شود و امام صادق(ع) علوم ریاضی، طب، نجوم و غیره را به بشریت ارائه کردند و موفق شدند انقلاب علمی و فرهنگی را در دنیای اسلام احیا کنند.

حجت‌الاسلام میردامادی اذعان داشت: امام صادق(ع)با انقلاب عظیم فرهنگی خلا بنیادین اسلام را برطرف کردند و آن افرادی که ادعا می‌کنند الان پیشوای اهل تسنن هستند از شاگردان امام صادق(ع) بوده‌اند و ۴ امتم اهل تسنن تمام علوم خود را از امام صادق(ع) گرفتند و به استاد خود خیانت کردند.

 وی در خطبه اول نیز اظهار داشت: خودم و شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم چرا که تنها وسیله خداوند در محافظت از ما تقوا است و دشمن بر آن سرمایه گذاری انبوهی می‌کند و به بی‌دین و بی‌عفت کردن، در جامعه به هر شکلی نمونه‌هایی از دشمنی دشمنان اسلام است که می‌خواهند مانع پیشرفت کشور موفق و پیروز و انقلابی باشند.

امام جمعه موقت اصفهان ضمن تشکر از جمعیت هلال‌احمر اذعان داشت: این مؤسسه و تشکیلاتی که مردم از آن راضی هستند هلال احمر است و همه جا یار و یاور مردم بوده‌است که من از زبان همه شما مردم از آن‌ها تشکر می‌کنم.

میردامادی بیان کرد: شفاعت هم حساب و کتاب دارد؛ شافع است ولی گاهی شفاعت آن‌ها مورد قبول قرار نمی‌گیرد، کسی که نماز نمیخواند نباید منتظر شفاعت باشد.

وی با اشاره به نتایج اعمال در قیامت افزود: مخصوصا در شرایط امروز بر ثروتمندان واجب قطعی است که دستگیر نیازمندان باشند و رحم‌کنند؛ با گناهکاران نشست و برخواست کردیم و برای ما مهم نبود که صف خود را از بی‌دینان جدا کنیم، زندگی همیشه برای ما نیست و ما همه به زودی خواهیم رفت و حساب ما با قیامت و خداست مخصوصا حق‌الناس، ظلم و ارتکاب محرمات به شدت دقیق حسابرسی خواهدشد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول