اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نویسنده کتاب «دوران کوران»: بعضی‌ها کتابم را به خاطر تلخی‌هایش نمی‌خوانند!

نویسنده دو کتاب «ایهام» و «دوران کوران» گفت: بعضی‌ها می‌گفتند آنقدر دوران کرونا برای ما تلخ بود و عزیز از دست دادیم که اصلاً سراغ کتاب‌هایی که درباره این موضوع باشند، نمی‌رویم. اما خیلی‌ها دوست داشتند آن دوران عجیب را مرور کنند.

نویسنده کتاب «دوران کوران»: بعضی‌ها کتابم را به خاطر تلخی‌هایش نمی‌خوانند!

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس،‌ غرفه انتشارات کتابستان، میزبان سیدحسام‌الدین رایگانی، نویسنده دهه هفتادی و جوانی بود که دو کتاب پرفروش در انتشارات کتابستان دارد. سید حسام‌الدین رایگانی که با دو کتاب «ایهام» و «دوران کوران» در نمایشگاه کتاب امسال حضور دارد، در معرفی کتاب‌هایش اظهار داشت: ایهام، داستانی است که محتوای عاشقانه و دانشجویی دارد. دوران کوران نیز روایتی از یک پزشک در اوایل همه‌گیری کرونا است که درون‌مایه اجتماعی و عاشقانه دارد.

در حال تألیف یک رُمان جدید هستم

وی نحوه چاپ آثارش را اینگونه توصیف کرد: وقتی ایهام را نوشتم، فکر نمی‌کردم چاپ شود. داستانم را به انتشارات کتابستان آوردم و با کارشناس‌های این انتشارات صحبت کردم. آن‌ها داستانم را بررسی کردند، نظرشان مثبت بود و در نهایت، کتاب ایهام چاپ شد. پس از آن هم رُمان دوران کوران را نوشتم که توسط همین انتشارات به چاپ رسید.

رایگانی درباره کتاب جدیدش افزود: الان نزدیک به سه سال است که روی یک رُمان کار می‌کنم. وسواس زیادی برایش به خرج داده‌ام و تاکنون هفت بار بازنویسی‌اش کرده‌ام تا به چیزی که می‌خواستم برسم. امیدوارم بتوانم اواخر امسال یا ابتدای سال آینده چاپش کنم و در نمایشگاه سال آینده عرضه شود.

مخاطب رُمان جدیدم علاوه بر دختران، همه اعضای خانواده هستند

این نویسنده جوان موضوع رُمان جدید خود را معضلات اجتماعی در حوزه دختران عنوان کرد و گفت: کتاب جدیدم، ماجرای یک خانواده مذهبی و پولدار است که مشکلاتی برای دختر این خانواده پیش می‌آید. در واقع داستان، تلنگری است به اتفاقاتی که زیر پوست شهر و در فضای مجازی رخ می‌دهد. جامعه مخاطب رمان جدیدم همه اعضای خانواده‌ها هستند و در تلاش هستم این داستان علاوه‌بر دختران، نظر همه اعضای خانواده را جلب کند.

وی به نحوه انتخاب موضوع رُمان‌هایش هم اشاره کرد و با بیان این نکته که موضوع داستان‌هایش را از جزییات و اتفاقات پیرامون خود الهام می‌گیرد، درباره کتاب «دوران کوران» گفت: مهم‌ترین مسأله برای من این بود که دوران کرونا، مخصوصاً اوایل آن، یک برهه خاص در تاریخ بود. همه چیز ترسناک بود و هنوز به صورت علمی، خیلی چیزها درباره این بیماری کشف نشده بود. اتفاق عجیبی بود و حرف‌های ضد و نقیضی هم زده می‌شد. به واسطه خواهرم که در بیمارستان مسیح دانشوری رزیدنت بود، به بیمارستان می‌رفتم و از نزدیک آنچه بر بیماران کرونایی و کادر درمان می‌گذشت را می‌دیدم. بعد هم مشاهداتم را در قالب یک رمان درآوردم.

کتابی درباره کرونا که به چاپ پنجم رسیده است

رایگانی همچنین درباره استقبال از کتاب کرونایی‌اش در دوران پساکرونا اظهار کرد: بعضی‌ها می‌گفتند آنقدر دوران کرونا برای ما تلخ بود و عزیز از دست دادیم که اصلاً سراغ کتاب‌هایی که درباره این موضوع باشند، نمی‌رویم. اما برای خیلی‌ها هم جالب بود و دوست داشتند آن دوران عجیب را مرور کنند یا ببینند اوایل آمدن کرونا که شرایط سخت و مبهمی هم وجود داشت، بر یک پزشک که اتفاقاً همسرش هم پزشک است و در بخش کرونا کار می‌کنند چه گذشته است. ایهام تاکنون به چاپ سوم و دوران کوران نیز به چاپ پنجم رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول