اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۱۱٠۵ نفر از استان قزوین به حج تمتع مشرف می شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته هزار و 105 نفر از استان قزوین در قالب 7 کاروان از پنجم خرداد سال جاری به سرزمین وحی اعزام می شوند.

۱۱٠۵ نفر از استان قزوین به حج تمتع مشرف می شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بشیر سلیمی در دیدار با دست اندرکاران حج و زیارت استان قزوین اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته هزار و 105 نفر از استان قزوین در قالب 7 کاروان از پنجم خرداد سال جاری به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: آموزش و یادگیری مسائل مرتبط با انجام فریضه حج از جمله مسائل مهمی است که حجاج با فراگرفتن آن یک حج مقبول می توانند داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین ادامه داد: به همین منظور دوره های ویژه آموزشی در قالب جلسات آموزشی توجیهی به زائران پیش از عزیمت و پس از آن با هدف آمادگی روحی و ذهنی زائران انجام می پذیرد.

سلیمی تصریح کرد: سفر نورانی عمره و حج یک فرصت استثنایی در زندگی مسلمانها محسوب می‌شود و میلیونها انسان مشتاق در آرزوی این سفر بسر می‌برند. این که انسان میزبانش خدا باشد و مرقدحضرت خاتم الانبیاء (ص) و شش معصوم را در مدینه منوره زیارت کند توفیق بزرگی است.

وی افزود: در تمامی مراحل این سفر پرفضیلت زیارتی، مدیران باید با سعه صدر و صبر و تحمل در برابر برخی تلخی‌ها و ناملایمات که به طور طبیعی با آن مواجه می شوند، با تدبیر و درایت برخورد کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: خدمت در کاروان‌های زیاری داری اجر و پاداش بسیاری است و جنبه های معنوی خاضی دارد، در انتخاب افرادی که در این جایگاه خدمت می کنند نیز باید توجه و اهتمام ویژه ای داشت.

سلیمی خاطرنشان کرد: اگر بهترین کارها را برای زائری انجام دادیم حق نداریم بر او منتی داشته باشیم زیرا خداوند به ما این توفیق بزرگ را داده است که در خانه او حضور یافته و خدمتگزار زائرانش باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: خداوند مدال خدمتگزاری به زائران را به شما عطا کرده و شما که بارها به سفر معنوی حج مشرف شدید این فرصت را قدر بدانید و شکرگزار آن باشید تا این راه به روی شما بسته نشود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول