اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معضل مسکن کارگری را حل کنیم

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: ۱۱هزار نفر برای مسکن کارگری ثبت نام داشتند اما هیچ اتفاقی در این حوزه انجام نگرفته است.

معضل مسکن کارگری  را حل کنیم

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسن آصفری اظهار کرد: بیکاری همچنان جوانان را رنج می دهد، سامانه برای کسی است که قبلا جایی کار میکردد و اخراج شده است و مجدد در جایی دیگر مشغول به کار شده است.

  وی افزود: در اراک بیکاری به عنوان بحرانی استان را تهدید می کند و نیاز است کمک کنید پشت آمارهای اشتباه پنهان نشویم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: شهرستان ساوه مشکل اشتغال ندارد اما اراک و کمیجان مشکل اشتغال دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

آصفری در خصوص بازنشستگان عنوان کرد: بیش از ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور بازنشستگانی هستند که زیر سه میلیون تومان دریافتی دارند و این بسیار بد است که در کف خیابان پیگیر مطالبات خود باشند.

وی بیان کرد: صندوق بیمه روستایی با سنواتی که پرداخت می‌کند نمی‌تواند معیشت و مشکلات این جامعه را برطرف کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خصوص فنی و حرفه ای گفت: در بازدیدی که از مجموعه فنی و حرفه ای داشتم دستگاه های بسیار قدیمی بکار گرفته شده بود که نیاز است برای تولید حرفه و فن دستگاه ها و تجهیزات بروز به کار گرفته شود.

آصفری ادامه داد: ۱۱ هزار نفر برای مسکن کارگری ثبت نام داشتند اما هیچ اتفاقی در این حوزه انجام نگرفته است. 

  وی تصریح کرد: سولفات سدیم اراک در خاورمیانه یک است و سالانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تن می شود اما کوچکترین اقدامی در خصوص مسئولیت اجتماعی آن صورت نگرفته است و انتظار میرود کارخانه مواد شوینده ایجاد کنند تا مشکل اشتغال جوانان برطرف گردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان  در خصوص شرایط معلولان خاطرنشان کرد: چندین خانوار دو معلول وجود داردکه مشکل مسکن دارند و در مسکن اجاره ای مستقر هستند و هنوز اتفاقی در اراک صورت نگرفته است و امید است با پیگیری وزیر این مشکلات برطرف گردد.

اولویت نخست فرمانداران جذب سرمایه گذار و حمایت از سرمایه گذاری باشد

ولی الله بیانی نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: نیاز است در فرمانداری ها، ستاد جذب سرمایه‌گذار تاسیس شود تا سرمایه گذاران در فرایند اداری با مشکلات مواجه نشوند، فرمانداری ها با تعامل با دستگاه های اجرایی، می توانند فرایند سرمایه گذاری را تسهیل کنند.

وی افزود: با مراجعه سرمایه گذاران به فرمانداریها، به فراخور سرمایه افراد، بسته سرمایه گذاری به متقاضیان معرفی و به باید به سود سرمایه گذاران نیز توجه شود، تا زمانی که اراده جدی برای جذب سرمایه‌گذار وجود نداشته باشد همچنان مشکلات باقی خواهد ماند.

بیاتی عنوان کرد: بانکها در پرداخت تسهیلات تکلیفی مشارکت جدی ندارند و سرعت پرداخت وامها به متقاضیان بسیار کند انجام می‌شود.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود تأسیسات زیربنایی در شهر ک صنعتی خنجین افزود: باید تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان شرکت صنعتی خنجین  پرداخت شود تا گردش اقتصادی در منطقه شکل بگیرد.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در این نشست اظهار کرد: شرکت هپکو نماد نا کار آمدی در فرایند خصوصی سازی بود اما حمایت های بسیاری از این شرکت شد و امید است این حمایت ها ادامه داشته باشد و شاهد رونق این شرکت داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ رشد پایین و نرخ جمعیت بالاست امید است حمایت جدی وجود داشته باشد و حمایت در حوزه معلولان انجام شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: استان مرکزی به لحاظ نرخ جمعیت از استان های پیر کشور است که در این راستا در آینده با مشکل نگهداری سالمندان مواجه می شویم که امید است در این راستا حمایت لازم صورت گیرد.

کریمی بیان کرد: استان مرکزی کارگری است و بهره گیری از  مجمتع‌های فرهنگی و ورزشی زیرمجموعه تامین اجتماعی در این استان کارگری باید بیش از سایر استانها مورد توجه ویژه قرار گیرد اما با گذشت ۲۰ سال از تامین زمین و طرح مجمتع،تنها سالن ورزشی آن  پایان سال گذشته بهره برداری شد و انتظار است تدابیری اندیشیده شود نسبت به تکمیل مجمتع فرهنگی ورزشی اقدامات لازم صورت گیرد چرا که این شهر با کمبود فضای تفریحی مواجه است. 

وی عنوان کرد: در راستای توزیع تسهیلات تبصره ۱۸ پارسال تاکنون اقدامی صورت نگرفته نشده و این بحث همچنان بلاتکلیف است و امید است دولت مردمی سیزدهم در اسرع وقت این مهم را سامان بخشد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:نرخ  بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها به مراتب بیشتر است که یک معضل محسوب می‌شود به طوری که فارغ التحصیلان زنان بیشتر است.


پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول