اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه ایرلند: علاقه‌مند نیستیم درباره سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد

وزیر خارجه ایرلند در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما از نقش ایران در مبارزه با تروریسم آگاهیم، گفت: هرگز علاقه‌مند نیستیم که در مورد نهاد حاکمیتی سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد.

وزیر خارجه ایرلند: علاقه‌مند نیستیم درباره سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و‌ «مایکل مارتین» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند امروز (پنجشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به زمینه‌های متنوع همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایرلند، بر ضرورت بهره گیری از فرصت‌های موجود در راستای منافع دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدام نادرست پارلمان اروپا، اقدام اخیر پارلمان سوئد در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قویا محکوم کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد حاکمیتی است که مسؤولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزی کشور را بر عهده دارد و بزرگترین نقش را در مبارزه با تروریسم در منطقه عهده دار است.

امیرعبداللهیان افزود: این اقدام با تحریک عناصر تروریست و مطرود ملت ایران صورت گرفته است. 

در پی تصویب طرحی در پارلمان سوئد مبنی بر قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های به اصطلاح «تروریستی» اتحادیه اروپا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۲۱ اردیبهشن ماه این اقدام را قویا محکوم کرده بود. (اینجا بخوانید)

* قدردانی از تصمیم انساندوستانه ایران در آزادی یک تبعه ایرلندی

«مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از تصمیم انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در آزادی یک تبعه ایرلندی، بر اراده این کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایرلند همچنین در این گفت‌وگو درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایرلند هرگز علاقه‌مند نیست که در مورد نهاد حاکمیتی سپاه پاسداران قضاوت نادرستی صورت گیرد، عنوان کرد: ما از نقش ایران در مبارزه با تروریسم آگاهیم.

مایکل مارتین از روند همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تلاش برای لغو تحریم‌ها ابراز خرسندی کرد و افزود: کشورش از این روند استقبال می‌کند.

به گزارش فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسفند سال گذشته (۱۴۰۱) به تهران سفر کرد و سازمان انرژی اتمی و آژانس بیانیه مشترکی برای رفع سوءتفاهمات منتشر کردند. در همین خصوص نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اخیرا در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب نقشه راهی که در سفر گروسی مدیرکل آژانس به تهران انجام شد، در حال حرکت است و در همین زمینه اقدامات اجرایی و عملیاتی تعریف شده و داریم به جلو می‌رویم.

وزیر خارجه ایرلند در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان همچنین از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به ایرلند دعوت و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به تهران سفر کند.

وزیر امور خارجه ایران و همتای ایرلندی دهم بهمن ۱۴۰۱ تلفنی گفت‌وگو کرده بودند و امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو آمادگی ایران را برای برگزاری دور جدید رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور اعلام و از وی برای سفر به تهران دعوت کرد. پس از این تماس تلفنی نیز معاون دبیرکل و مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه ایرلند برای برگزاری سومین دور مشورت‌های سیاسی به تهران سفر و علی باقری معاون وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول