اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

غزه| تداوم حملات راکتی به شهرک‌های اسرائیلی؛ یک صهیونیست به هلاکت رسید

در حالی رژیم موقت صهیونیستی سربازان ذخیره خود را فرا خوانده‌ است که حملات راکتی گروههای مقاومت به شهرکهای صهیونیست‌نشین فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد و یک اسرائیلی کشته شده است.

غزه| تداوم حملات راکتی به شهرک‌های اسرائیلی؛ یک صهیونیست به هلاکت رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تجاوز وحشیانه رژیم موقت صهیونیستی، امروز پنجشنبه، برای سومین روز متوالی  ادامه دارد؛ به نحوی که صهیونیستها در حال هدف قرار دادن مواضع مقاومت در نوار غزه هستند. مقاومت فلسطین نیز در دومین روز تجاوز صهیونیست‌ها، پاسخ موشکی و راکتی خود علیه صهیونیست‌ها را آغاز کردند و تا به این لحظه ادامه دارد.

 ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد.

همزمان با تداوم حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی در بامداد پنجشنبه و ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی در خان‌یونس، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد سه‌شنبه، ۲۵ نفر به شهادت رسیده و ۷۶ نفر مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش می‌شود.

در مقابل رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کرد که در نخستین روز پاسخ مقاومت به این تجاوز، دست‌کم ۵۰۰ راکت و موشک به سوی اراضی اشغالی شلیک شده و خسارات زیادی به بارآورده است.

حملات راکتی نیروهای مقاومت، بعد از ظهر امروز بار دیگر شدت گرفته است و منابع فلسطینی گزارش دادند که این حملات، ساحل عسقلان واقع در فلسطین اشغالی و شهرک «نتیف هعسراه» را هدف قرار داده است. در پی این حملات، آژیرهای خطر، مجددا در شهرکهای صهیونیستی از جمله ناحل غوز و منطقه کرم ابوسالم به صدا درآمده است. منابع فلسطینی می‌گویند که از صبح امروز، بیش از ۵۰ خمپاره به سمت کرم ابوسالم شلیک شده است.

گزارشهای رسانه‌های اسرائیلی از آسیب دیدن یک مرکز نظامی حساس در کرم ابوسالم حکایت دارد. وب سایت عبری «حدشوت حموت» خبر داد که در جریان این حملات خمپاره‌ای، چند نفر از نظامیان صهیونیست، زخمی شده‌اند، ولی آمار دقیقی از تعداد آنان ارائه نکرد.

 

 

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نظامیان این رژیم، شماری از سربازان ذخیره خود را فراخوانده‌اند و در هفت کیلومتری نوار غزه، مستقر کرده‌اند. این در حالی است که برخی از منابع عبری خبر می‌دهند که بُرد موشکهای شلیک شده مقاومت، افزایش یافته است.

در کنار حملات نیروهای مقاومت، نظامیان صهیونیست هم اراضی کشاورزی را در بیت حانون واقع در شمال غزه بمباران کردند.

 

 

 

حماس: اسرائیل قادر به توقف مقاومت نیست

در کنار این حملات، اسماعیل رضوان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که دشمن صهیونیستی علی غالی فرمانده یگانهای موشکی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را ترور کرد تا از شلیک موشک جلوگیری کند.

رضوان به شبکه خبری المسیره گفت: به دشمن می‌گوییم که این جنایات، مسیر مقاومت را متوقف نکرده و ابهت ما را در هم نمی‌شکند. مقاومت برای پاسخ به جنایات دشمن، ادامه دارد. ما بر وحدت مقاومت و میادین نبرد تأکید داریم. ما به مسیر شهادت و مقاومت ادامه می‌دهیم تا اسرائیل، تجاوز به ملت فلسطین را متوقف کند.

ترور یکی از فرماندهان جهاد اسلامی در نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش، با یک موشک، یک منزل را در منطقه «بنی سهیلا» واقع در شرق خان یونس (جنوب نوار غزه) هدف قرار داده است. در ابتدا رسانه‌های فلسطینی خبر دادند که مشخص نیست منزل هدف قرار گرفته، متعلق به چه کسی است. منابع فلسطینی از زخمی شدن چند شهروند در این حمله خبر می‌دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار رادیو صوت القدس گزارش داد که جریان این حمله، یک جوان به شهادت رسیده و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند. این منزل ظاهرا متعلق به احمد ابو دقه از فرماندهان گردانهای القدس بوده است. برخی از منابع حاضر در گردانهای القدس به شبکه الجزیره گفتند که در پی این حمله، ابودقه به شهادت رسیده است.

یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که شهادت ابودقه، در یک عملیات مشترک بین ارتش و سرویس شاباک صورت گرفته است. ظاهرا منزل این فرمانده شهید، با یک پهپاد انتحاری منهدم شده است. وی معاون مسئول یگان موشکی گردانهای القدس بوده است. این فیلم هم از لحظه هدف قرار گرفته شدن این خانه، منتشر شده است:

 

 

شهادت دو فلسطینی در حملات هوایی صهیونیستها به شرق غزه

خبرگزاری شهاب گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی مناطق مختلفی از غزه را بمباران کردند و بیشتر حملات، بر شرق این شهر متمرکز بوده است. در جریان این حملات، تا کنون دو نفر شهید و یک نفر هم به شدت زخمی شده است. این حملات به منطقه «الشجاعیه» صورت گرفت.

 

 

همزمان با این حملات، نیروهای مقاومت فلسطین، شهرکهای صهیونیستی  صوفا،حولیت و نیر اسحق را هدف حملات راکتی قرار دادند. منابع عبری مدعی شدند که گنبد آهنین این راکتها را رهگیری کرده است. در کنار این حملات، صهیونیستها یک منزل مسکونی دیگر را در غرب غزه هدف قرار دادند که تا کنون خبری از تلفات احتمالی آن منتشر نشده است.

فرمانده صهیونیست: آتش‌بس برای ما اهمیت ندارد

درباره حملات وحشیانه صهیونیستها، «الیعازر تولیدانو» فرماندۀ منطقۀ جنوبی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه همچنان به ترور فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین ادامه خواهند داد، گفت: به آتش‌بس اهمیت نمی‌دهیم، بلکه با مسئولان [اسرائیلی] در تلاش هستیم تا مناطق شلیک موشک را پلمپ کنیم».

تولیدانو همچنین به صراحت گفت: ما تلاش می‌کنیم، تا حد امکان، بیشترین تعداد از افرادی را بکشیم که عامل این حملات هستند».

شلیک موشکهای دوربرد به نزدیکی تل‌آویو و هلاکت یک اسرائیلی

در ادامه درگیریها، نیروهای مقاومت، یک موشک‌ دوربرد به عمق اراضی فلسطین اشغالی شلیک کردند، ولی خبری از تلفات احتمالی آن منتشر نشده است. افزون بر این، منابع عبری خبر دادند که صدای چندین انفجار از الرمله و تل‌آویو شنیده و پس از آن، آژیرهای خطر به صدا درآمده است. به گفته این منابع، یک موشک در «روحوفوت» در نزدیکی تل‌آویو، به یک خانه اصابت کرده است.

 

 

 

 

گزارش این رسانه‌ها حاکی است که یک اسرائیلی بر اثر ترکش ناشی از راکت‌های شلیک‌شده از غزه، به هلاکت رسیده و ۹ صهیونیست دیگر هم زخمی شدند. برخی از منابع عبری خبر دادند که چندین نفر در ساختمان هدف قرار گرفته شده، محاصره شده‌اند.فیلم زیر هم از میزان خسارات وارده به این منطقه منتشر شده است:

 

 

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خبر داد که در پی تجاوز سه روزه صهیونیستها به نوار غزه، ۲۸ نفر شهید و ۸۶ نفر هم زخمی شده‌اند.

این در حالی است که نیروهای مقاومت به شدت در حال موشک‌باران شهرک رحوفوت در تل‌آویو هستند. رسانه‌های عبری خبر دادند که تعدادی از این موشکها موفق شده است از سامانه پدافندی فلاخن داوود و گنبد آهنین عبور کند. این موشکها خسارات سنگینی به این شهرک وارد کرده است.

 

 

 

 

 

 گروههای فلسطینی دهها راکت، روانه شهرک‌های اسرائیلی اطراف غزه کردند.آژیرهای خطر در شهرکهای سدیه نیتسان، تسوحر، اوهاد، ماجن، نیر عوز، کفار میمون، توشیا، شوکداه، علومیم، ناحل عوز، زیکیم، عسقلان، بئیر جانیم، نیر اسرائیل, اشکلون، بیت شیکما، براخیا، بات هدار، هودیا، کفر سیلفیر، مشعان و مفکیعیم به صدا درآمده است.

جنبش جهاد اسلامی هم با انتشار بیانیه‌ای، با بیان اینکه ملت فلسطین با این پاسخ مبارک و مقدس، سر خود را بالا می‌گیرد، تأکید کرد: این موشکها، واضحترین پاسخ برای ناکام گذاشتن اهداف دشمن و مالیدن بینی آن در خاک است. گردانهای القدس، با این پاسخ، به وعده خود عمل کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول