اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری و پاسخ مقاومت

نظامیان صهیونیست بامداد امروز در یورش گسترده به شهرهای کرانه باختری با مقاومت مسلحانه مبارزان فلسطینی مواجه شدند.

یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری و پاسخ مقاومت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی، بامداد امروز (پنجشنبه، 11 می)، به چندین شهر در کرانه باختری یورش بردند.

به اعلام رسانه‌های فلسطینی، صهیونیست‌ها بامداد امروز به شهرهای جنین، نابلس، طولکرم و طوباس در کرانه باختری اشغالی حمله کردند که با مقاومت مسلحانه مبارزان فلسطینی مواجه شدند.

بر اساس این گزارش‌، در پی این درگیری مسلحانه یک جوان فلسطینی در جنین شهید شد و دو نظامی صهیونیست در طوباس زخمی شدند.

به نوشته وبگاه فلسطینی «شهاب»، در حمله نیروهای ویژه صهیونیست به اردوگاه «نور شمس» در شرق طولکرم، دو شهروند فلسطینی و یک نظامی صهیونست زخمی شدند.

به گفته منابع محلی، نیروهای مقاومت با اشغالگران در این اردوگاه به شدن درگیر شدند و موجب زخمی شدن یک نظامی صهیونیست شدند. در جریان این مقاومت مسلحانه، دو فلسطینی به دست نظامیانی که از چند محور در حال دریافت تجهیزات و نیروهای کمکی بودند، مجروح شدند که برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

گروه مقاومتی «سرایا القدس - کتیبه طولکرم» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این شهر، از درگیری شدید با اشغالگران صهیونیست خبر داد و اعلام کرد که به فضل الهی موفق شده است اشغالگران را از اردوگاه نور شمس به عقب براند. 

 به اعلام رسانه‌های فلسطینی، اشغالگران پیش از عقب‌نشینی در اقدامی انتقام‌جویانه از ساکنان این اردوگاه، یک بولدوزر نظامی را به میدان اردوگاه آوردند و ماشین‌های شهروندان را نیز عامدانه هدف قرار دادند و به آن‌ خسارت وارد کردند.

 

منابع محلی همچنین گزارش دادند که نیروهای اشغالگر با یورش به خانه‌ای متعلق به خانواده الصبغ، پسر آن‌ها مصعب را دستگیر و با خود بردند.

اشغالگران صهیونیست در شرق خانیونس نیز منزل مسکونی یک خانواده به نام «الاغا» را ویران کردند.

 یورش گسترده صهیونیست‌ها به نوار غزه در حالی انجام می‌شود که از ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته برای دومین روز متوالی اقدام به بمباران مناطق مختلف نوار غزه کرد که با پاسخ راکتی و موشکی مقاومت غافلگیر شد. (جزئیات بیشتر)

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول