اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقاومت فلسطین شهرک‌های صهیونیستی را در هم کوبید

نیروهای مقاومت فلسطین، شامگاه چهارشنبه، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند.

مقاومت فلسطین شهرک‌های صهیونیستی را در هم کوبید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مقاومت فلسطین، عصر و شامگاه امروز (چهارشنبه)، مواضع رژیم صهیونیستی در اطراف نوار غزه را هدف حملات راکتی قرار دادند.


۲۳:۰۰

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی در غزه از دیروز ۲۲ نفر به شهادت رسیده و ۷۲ نفر زخمی شده‌اند که ۷ نفر از آنها کودک و ۴ نفر زن هستند. 

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴۶۹ راکت و موشک از ظهر امروز به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای آمریکایی خود حملات انجام شده علیه نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

۲۲:۰۰

منابعی در اتاق عملیات مشترک نیروهای مقاومت فلسطین در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» با اشاره به اینکه مقاومت در مذاکرات آتش‌بس بر عملی شدن مواضع و شروط خود تاکید داشته، خبر دادند رژیم صهیونیستی برای آرام کردن اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین دست به دامن میانجی‌ها شده است.


۲۱:۳۰

نیروهای مقاومت بار دیگر مواضع رژیم صهیونیستی را در شهرک‌های اطراف نوار غزه هدف حمله راکتی قرار دادند. براساس گزارش منابع صهیونیستی، برخی از راکت‌ها مستقیما به چند سازه در سدیروت و عسقلان اشغالی اصابت کرده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خانه را در منطقه «القراره» واقع در شرق خان‌یونس (جنوب نوار غزه) هدف قرار دادند.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که به علت تاکید مقاومت فلسطین بر لزوم متوقف‌سازی سیاست ترور، مذاکرات آتش‌بس با دشواری‌هایی مواجه است.

منابع صهیونیستی می‌گویند که در حمله راکتی مقاومت به سدیروت، یک شهرک‌نشین به‌شدت مجروح شده است.

بیمارستان صهیونیستی «بارزیلای» اعلام کرد که ۱۶ مجروح در حمله راکتی ساعات اخیر به این بیمارستان آورده شده‌اند.

 

 

 

 

اصابت مستقیم راکت با چند سازه در سدیروت و عسقلان اشغالی

 

 

 

 

۲۱:۰۰

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که به دنبال حملات راکتی شامگاهی به شهرک‌های صهیونیستی، چهار نفر مجروح شده‌اند. با این حال، برخی منابع صهیونیستی شمار مجروحان را هشت نفر گزارش کردند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فوری اعلام کرد که ما هنوز در میانه نبرد هستیم و برای صحبت از آتش‌بس هنوز زود است.

۲۰:۳۰

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که سخنرانی امشب «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو شده و به زمان دیگری موکول شده است.

نیروهای مقاومت فلسطین حملات راکتی گسترده خود به شهرک‌های صهیونیستی در مجاور نوار غزه  از سر گرفتند.

یک منبع در مقاومت فلسطین به شبکه «المیادین» خبر داد که در صورت عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به شروط مقاومت، دامنه حملات افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 حمله راکتی مجدد به شهرک‌های صهیونیستی

 

 

۲۰:۰۰

رسانه‌های فلسطینی خبر دادند که همزمان با آغاز اذان مغرب در اراضی اشغالی فلسطین، ده‌ها موشک به سمت شهرک‌های صهیونیستی روانه شده است.

براساس گزارش‌ها، دامنه این حمله به قدری گسترده بوده که آژیرهای خطر در اشدود، عسقلان، بئر السبع و تل‌آویو به صدا درآمده‌اند.

منابع صهیونیستی گزارش دادند که صدای چند انفجار قدرتمند در تل‌آویو به گوش رسیده است. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که  تنها در عرض چند دقیقه حدود ۷۰ موشک از نوار غزه به سمت شهر‌ک‌‌های صهیونیستی شلیک شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک زمین کشاورزی را در منطقه «شیخ زاید» در شمال نوار غزه و همچنین یک منطقه دیگر در جنوب این باریکه را هدف قرار دادند.

 

اصابت مستقیم راکت به یک خانه در شهرک صهیونیستی «نتیووت»

 

 

 

 

 

 

​۱۹:۳۰ ​
رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک منبع که آن را «عالی‌رتبه» خواندند، مدعی شدند که احتمال برقراری آتش‌بس با وساطت مصر میان تل‌آویو و گروه‌های مقاومت فلسطین وجود دارد. 

«موسی ابومرزوق» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفت‌و‌گو با شبکه «الغد» گفت: «هنوز به توافق نهایی آتش‌بس در غزه نرسیده‌ایم.»

۱۸:۳۰
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای وضعیت فوق‌العاده در اراضی اشغالی فلسطین را تا روز جمعه تمدید کرد.

 

تصاویری از حمله راکتی مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی


۱۸:۰۰
منابع فلسطینی خبر دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برخی مناطق را در شمال نوار غزه هدف قرار دادند. براساس گزارش‌ها، در این حمله، یک زمین کشاورزی هدف قرار گرفته است.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که به دنبال حملات رژیم صهیونیستی از بامداد دیروز (سه‌شنبه) تاکنون، ۲۱ فلسطینی شهید و ۶۴ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

۱۷:۳۰

شبکه «الجزیره» خبر داد که میانجی‌ها در حال برقراری تماس‌های فشرده با طرفین درگیر در فلسطین هستند تا ادامه تنش جلوگیری کنند.

طبق این گزارش، مصر، قطر و سازمان ملل در حال میانجیگری برای جلوگیری از تداوم تنش هستند. واسطه‌ها پیامی را از طرف رژیم صهیونیستی به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) منتقل کرده‌اند که در آن تاکید شده تل‌آویو آماده پایندی به آتش‌بس است.

الجزیره اضافه کرد که گروه‌های مقاومت تاکید کرده‌اند رژیم صهیونیستی آغازگر این جنگ بوده بود و باید مسئولیت آن را برعهده بگیرد.

بیمارستان صهیونیستی «برزیلای» در عسقلان اشغالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی چند ساعت گذشته، ۱۱ مجروح به این بیمارستان آورده‌ شده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، به دنبال شلیک «یک موشک سنگین» از نوار غزه، سامانه پدافندی «فلاخن داوود» برای اولین بار، عصر امروز، فعال شده است. قیمت هر موشک این سامانه پدافندی که برای رهگیری موشک‌های بالستیک طراحی شده است، یک میلیون دلار برآورد شده است.

 


فعال شدن مجدد آژیرهای خطر در اراضی اشغالی فلسطین

 

۱۷:۰۰

طبق گزارش منابع خبری، آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیستی شمال نوار غزه فعال شدند. همزمان با این گزارش، منابع فلسطینی خبر دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک زمین کشاورزی را در شرق نوار غزه هدف قرار داده‌اند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که طی یک ساعت و نیم گذشته بیش از ۳۰۰ راکت و موشک از نوار غزه به سمت تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.

لحظاتی بعد، رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که نیروهای مقاومت شهرک‌های نتیف هعسراه و عسقلان اشغالی را هدف حمله راکتی قرار دادند.
 

حمله راکتی به شهرک‌های صهیونیستی

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک زمین کشاورزی در غزه

 

دعا در مساجد نوار غزه برای نیروهای مقاومت

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول