اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

معرفی برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه کتاب/ برگزاری 500 محفل ادبی در کشور

غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه کتاب با برنامه‌های متنوع فرهنگی، ترویجی متناسب با ذائقه‌ گروه‌های گوناگون سنی، پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

معرفی برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه کتاب/ برگزاری 500 محفل ادبی در کشور

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا محمدرضا اسفاری مدیرکل فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از حال و هوای شروع فعالیت‌ در نمایشگاه خبر داد و گفت: برنامه‌های بسیار متنوع و جذابی در غرفه نهاد همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای بازدیدکنندگان فراهم کردیم و این برنامه‌های متنوع فرهنگی، ترویجی متناسب با ذائقه‌ گروه‌های گوناگون سنی، پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی بیان کرد: امسال در نمایشگاه مجموعه جشنواره‌‌های، رضوی، هدهد،کاریکاتور بین‌المللی برگزار می‌شود، همچنین ۵۰۰ محفل شعر در سطح کشور به همت نغمه مستشار نظامی دبیر شورای محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های کشور، برگزار می‌شود.

اسفاری گفت: بحث رونمایی کتاب اساتید و نویسندگان همراه با محافل شعر را هم در نمایشگاه داریم. همچنین محفل ادبی با موضوع شعر مقاومت با حضور سناء شعلان، نویسنده و شاعر فلسطینی‌الاصل در نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌ها ادامه داد: اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها از طریق سایت‌ انجام می‌شود. مردم فکر می‌کنند برای اهل مطالعه بودن خیلی باید هزینه کنند، در صورتی که نمی‌دانند با ثبت‌نام رایگان در کتابخانه‌ها چه خدمات گسترده رایگانی را در اختیار خواهند داشت.

وی اظهار کرد: کتابخانه مرکزی رضوی ۶۰ خدمت و کتابخانه مرکزی قم ۴۰ خدمت انجام می‌دهند، همچنین تمایل داریم همگان به این موضوع واقف شوند و فرهنگ کتاب‌خوانی بیشتر رواج پیدا کند و کتابخانه‌ها به عنوان پاتوق فرهنگی سالم شناخته شوند.

اسفاری در پایان گفت: بنابر فرموده حضرت آقا، اگر قصد داریم جهاد تبیین را قوی‌تر کنیم وارد رسانه شویم ما نیز اطاعت امر کردیم و در شبکه‌های سیما از جمله نهال و پویا برنامه‌های متنوع، هد‌هد سفید و نقاشی نقاشی در حال اجرا است که مورد استقبال خوب کودکان قرار گرفته است، به زودی در شبکه چهار و مستند نیز فعالیت خواهیم کرد.

سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز به کار کرد و تا ۳۰ اردیبهشت ادامه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول