اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق قزاقستان و چین بر سر تبادل اطلاعات اتباع

پیش نویس توافق‌نامه قزاقستان و چین در مورد تبادل اطلاعات شهروندان و اتباع دو کشور آماده شده است.

توافق قزاقستان و چین بر سر تبادل اطلاعات اتباع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، پیش نویس توافق‌نامه قزاقستان و چین در مورد تبادل اطلاعات شهروندان و اتباع دو کشور  آماده شده است.

در این توافقنامه آمده است: طرفین باید در زمینه‌های اصلی تعداد ورود و خروج بدون روادید و همچنین روادید صادر شده برای شهروندان به منظور اقامت در قلمرو طرفین، ارائه اطلاعات در مورد اتباع دو کشور (پذیرش شهروندی کشورها مطابق با قوانین کشورها) و تبادل اطلاعات در مورد شهروندان کشورهای طرفین که قبل از لازم الاجرا شدن این توافقنامه تابعیت خود را تغییر داده‌اند، با یکدیگر همکاری کنند.

در نظر گرفته شده است که مقامات ذیصلاح چنین اطلاعاتی را ظرف مدت 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن موافقتنامه از طریق مجاری دیپلماتیک ارسال کنند. پس از دریافت لیست شهروندان، طرفین ظرف مدت دو ماه اطلاعاتی را در مورد حضور یا خاتمه تابعیت طبق قانون برای افراد ارسال می‌کنند.

اطلاعات مربوط به شهروندان شامل نام خانوادگی، نام (با املای روسی و لاتین)، جنسیت، تاریخ تولد، محل تولد، تابعیت، سری و شماره ملیت، عکس ، تاریخ صدور و مرجع صادر کننده سند می‌شود.

همچنین مقرر شده است که هر یک از طرفین حق دارد به منظور تأمین امنیت ملی کشور، حفظ نظم عمومی یا حفظ سلامت عمومی، توافق را به طور موقت به صورت کلی یا جزئی تعلیق کند.‌

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول