اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تنها یک پله برقی درمترو تهران خراب است/قرارداد 113 دستگاه واگن به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در حال حاضر فقط یک پله برقی متعلق به ایستگاه دروازه دولت خاموش است و سایر پله برقی‌ها فعال هستند.

تنها یک پله برقی درمترو تهران خراب است/قرارداد 113 دستگاه واگن به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مسعود درستی در جریان بازدید خبرنگاران از ایستگاه های مترو در خصوص آخرین وضعیت پله برقی ها گفت: تقریبا 1200 پله برقی به صورت روزانه در تهران سرویس دهی می کنند.

فقط پله برقی دروازه دولت برای اورهال اساسی خاموش است

وی با تاکید بر این موضوع که در حال حاضر فقط پله برقی دروازه دولت برای اورهال اساسی خاموش است،گفت: 29 اردیبهشت ماه این پله برقی هم به مدار برمی گردد.

درستی تصریح کرد: اورهال پله برقی های تهران در دستور کار قرار دارد و از نیمه دوم سال گذشته اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است.

 100میلیارد تومان بودجه برای تامین قطعات پله برقی اختصاص یافت

مدیر عامل مترو از خرید قطعات لازم برای پله برقی ها خبرداد و گفت: 100میلیارد تومان بودجه برای تامین قطعات پله برقی اختصاص یافته و بخشی از قطعات هم خریداری و وارد انبار شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه برخی از پله‌های برقی از لحاظ کاری نیازمند اورهال اساسی هستند، گفت: اورهال در دستورکار است. تا روز گذشته چند پله‌برقی خاموش داشتیم، اماهمه آنها امروز روشن هستند.

چرا برخی از پله برقی ها خاموش است؟

درستی با بیان اینکه برخی از پله‌های برقی بنا به تدابیری خاموش می‌شوند، گفت: در برخی جاها که پله برقی مشغول فعالیت است و دو خط به صورت موازی خدمت‌رسانی می‌کنند، در ساعات غیرپیک یکی از پله‌برقی‌ها خاموش می‌شود و این کار هم در جهت صرفه‌جویی در مصرف برق است. این کار به معنی خرابی پله‌برقی نیست.

 اگر خاموشی پله‌برقی‌ها کمتر از 24 ساعت باشد جزو آمار خرابی محسوب نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه یکی از پله‌برقی‌های ایستگاه نبرد امروز خراب شده بود، گفت: این پله‌برقی تا ساعاتی دیگر به مدار بازمی‌گردد. می‌خواهم یک نکته‌ای را به شما بگوییم، اگر خاموشی پله‌برقی‌ها کمتر از 24 ساعت باشد جزو آمار خرابی محسوب نمی‌شود، اما اگر پله‌برقی 24 ساعت از مدار خارج شود جزو آمار خرابی‌ها است. 

درستی  با تأکید بر این موضوع که در مترو تهران از چندین برند مختلف پله‌برقی استفاده شده است، گفت: همین تعداد برندها کار نگهداری پله‌برقی را سخت‌تر می‌کند. 

 اگر نگهداری صورت نگیرد عمر پله‌برقی‌ها کوتاه می‌شود/ روغن پله برقی ها چند سالی بود تعویض نشده بود

به گفته درستی، پله‌برقی‌ها پس از مدتی نیاز به تعویض روغن دارد، اما پله‌برقی‌ها در مترو تا پایان سال گذشته (حدود دو تا سه سال ) روغن آنها تعویض نشده بود. باید این امر صورت می‌گرفت، چرا که اگر نگهداری صورت نگیرد عمر پله‌برقی‌ها کوتاه می‌شود. ما در حال حاضر روغن تمام پله‌برقی‌ها را تعویض کرده‌ایم.

 جانمایی برخی از پله‌برقی‌ها در دست مطالعه است/برخی از پله‌برقی‌ها بیش از 20 سال عمر کرده‌اند

درستی با بیان اینکه جانمایی برخی از پله‌برقی‌ها در دست مطالعه است، گفت: برخی جانمایی‌ها درست نیست. امکان دارد پس از مطالعه صورت گرفته تعویض انجام شود. 

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، برخی از پله‌برقی‌ها بیش از 20 سال عمر کرده‌اند و در حال حاضر همچنان سرویس‌دهی می‌کنند. این پله‌برقی‌ها نیاز دارند برای آنکه سرپا و فعال بمانند حتما  اورهال و نوسازی شوند.

وی در خصوص استاندارد آسانسورهای ایستگاه‌های مترو گفت: به لحاظ استاندارد آسانسورها با مفاهیم سازمان استاندارد مغایرت‌هایی وجود دارد اما هدف گذاری برای تحقق ایمنی انجام شده است. رایزنی‌هایی صورت گرفته و به تفاهم کلی با شرکت استاندارد رسیده‌ایم.

155 آسانسور فعال داریم که سه مورد آنها خراب است

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شرکت استاندارد چه زمان اجازه می‌دهد این آسانسورها نصب شوند گفت: ما در حال حاضر 155 آسانسور فعال داریم که سه مورد آنها خراب است. ما از بابت جابجایی مسافر مشکلی نداریم.

برخی آسانسورها به دلیل مشکل استاندارد از مدار خارج است

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تأکید بر این موضوع که در ایستگاه‌هایی برخی آسانسور خارج از مدار است، اما خراب نیستند، گفت: این آسانسورها به دلیل مشکل استاندارد استفاده نمی‌شوند البته 87 آسانسور ما نصب شده ولی به دلیل مشکل استاندارد کار نمی‌کنند.

درستی تأکید کرد: در مورد معلولین به ویژه نابینایان مشکلاتی در مترو داریم چرا که نابینایان نباید از پله‌برقی استفاده کنند چرا که بعضا مسیر پله برقی تغییر می‌کند.

چرا در برخی از ایستگاه ها پله برقی نیست؟

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در برخی از ایستگاه‌های مترو پله‌برقی وجود ندارد گفت: ایستگاه‌هایی که پله‌برقی ندارند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ برای برخی از آنها پله برقی دیده شده اما هنوز نصب نشده و دسته دوم ایستگاه‌هایی هستند که دهه هفتاد احداث شده اما پله برقی در آن نصب نشده است.

 حدود 50 درصد آسانسورها مجوز استاندارد را گرفته‌اند

درستی در این باره که چه تعداد از آسانسورهای مترو مجوزهای استاندارد را گرفته‌اند گفت:ـ حدود 50 درصد آسانسورها مجوز استاندارد را گرفته‌اند و به زودی راه‌اندازی می‌شوند.

وی در خصوص توسعه واگن‌های مترو گفت: ما 135 قطار فعال داریم که در مجموع حدود یک‌هزار واگن است. اگر به این قطارها اضافه شود، تقریبا ظرفیت جابجایی ما دوبرابر می‌شود. ما برای افق بیست ساله برنامه داریم که باید چهار خط دیگر به آن اضافه شود. 

درستی در خصوص سرفاصله قطارها در خط 4 مترو گفت: سرفاصله قطار حدود چهار دقیقه است. ما هنوز خطوط مان به صورت کامل شکل نگرفته است و ممکن است در برخی موارد مشکلاتی وجود داشته باشد.

به دلیل کمبود ناوگان ممکن است مشکلاتی در طول روز داشته باشیم 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با تأکید بر این موضوع که هیچ مقاومتی نسبت به کمبود ناوگان نداریم گفت: به دلیل کمبود ناوگان ممکن است مشکلاتی در طول روز داشته باشیم و این امر طبیعی است.

وی با بیان اینکه روزی 2 هزار و 200 حرکت در مترو انجام می‌شود گفت:‌ قطعا این میزان از سفر بدون خطا نخواهد بود.

قرارداد 113 واگن قطار ملی در حوزه تأمین منابع به جاهای خوبی رسیده است

درستی در خصوص قرارداد 630 دستگاه واگن گفت: اگر این قرارداد 2 سال پیش بسته می‌شد قطعا امروز وارد مدار می‌شد اما در دوره قبل مدیریت شهری این امر رخ نداد. مدیریت فعلی پیگیر است و همچنین قرارداد 113 واگن قطار ملی در حوزه تأمین منابع به جاهای خوبی رسیده است. 

درستی با تأکید بر این موضوع که روزانه هزاران نفر با مترو جابجا می‌شوند، گفت: ما تلاش می‌کنیم که بهترین خدمت‌رسانی صورت گیرد اما به دلیل فرسودگی ناوگان مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی در خصوص بلیط الکترونیک مترو گفت: از 10 روز آینده کار جدید در این زمینه آغاز می‌شود و با خرید سخت‌افزارها، نصب دستگاه‌ها آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه در خصوص آخرین وضعیت انبارهای مترو گفت: ما تلاش می‌کنیم کمبودها را جبران کنیم و قطعاتی هم خریداری شده است. قطعا امسال با بودجه‌ای که داریم رشد قابل توجهی در این زمینه خواهیم داشت.

درستی در خصوص درهای جداکننده در واگن های مترو گفت: درهای جدا کننده قبلا وجود نداشته، ۱.۵ واگن ابتدایی و انتهایی هر قطار برای بانوان همچنان برقرار است ولی جدا کننده‌ها در واگن اول نصب شده و جدا کنندگان ۱.۵ واگن قبلی نیز هر کدام که نیاز به احیاء داشته باشند این کار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این درها باید قفل باشد که راهبر کلید آن را دارد و هر زمان و به هر دلیلی می‌تواند آن را باز کند. البته به موازات این اقدام باید تلاش کنیم در حوزه فرهنگسازی به گونه‌ای کار کنیم که آقایان از ورود به این واگن‌ها خودداری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول