اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه خواستار آماده‌سازی نقشه‌راه حل‌وفصل مسائل سوریه شد

وزیر خارجه روسیه با مهم توصیف کردن نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران،روسیه،سوریه و ترکیه خواستار یک نقشه راه برای حل و فصل مسائل سوریه شد.

روسیه خواستار آماده‌سازی نقشه‌راه حل‌وفصل مسائل سوریه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، امروز (چهارشنبه) نشست چهارجانبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه را مهم توصیف کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، لاوروف با مهم خواندن نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه تصریح کرد: «ما به طور مداوم برای رسیدن به این نتیجه پیش رفتیم».

وی در خصوص حضور نمایندگان ترکیه و سوریه در نشست مشترک ادامه داد: «آغاز روند عادی سازی روابط ترکیه و سوریه تأثیر مثبتی بر وضعیت این منطقه و به طور کلی خاورمیانه (منطقه غرب آسیا) دارد.روند عادی سازی روابط بین ترکیه و سوریه، فرصت‌های جدیدی را برای فرمت "آستانه" به منظور حل بحران سوریه باز می کند».

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه روسیه همچنین خواستار آماده‌سازی یک نقشه راه در قالب روند عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق را مطرح کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این خصوص گزارش کرد، وی همچنین تصریح کرد: «نقشه راه حل و فصل مسائل سوریه باید برای نشست آتی ترکیه، سوریه، ایران و روسیه آماده و سپس به رؤسای جمهور این کشورها ارائه شود».

 

 نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه، لحظاتی پیش در مسکو آغاز شد. دستور کار این نشست تحولات سوریه و رفع اختلافات بین آنکارا و دمشق اعلام شده است.

پیش از این گزارش شده بود که «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران و «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که برای شرکت در نشست چهارجانبه وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در مسکو به سر می‌برند، صبح امروز (چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت) با یکدیگر دیدار کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول