اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس درصدد ترغیب آمریکا برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

طبق گزارش یک رسانه غربی، اینطور به نظر می‌رسد که انگلیس در تدارک برای دادن موشک‌های دوربرد به اوکراین در جنگ با روسیه است.

انگلیس درصدد ترغیب آمریکا برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه پمپاژ تسلیحاتی اوکراین از سوی کشورهای غربی، خبرها از تدارک انگلیس برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین حکایت دارد.

روزنامه واشنگتن پست روز سه شنبه (امروز) خبر داد که انگلیس در حال آماده شدن برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین است.

طبق این گزارش، انگلیس در حال ترغیب دولت جو بایدن برای دادن تسلیحات دوربردی است که برد آنها می‌تواند به خاک روسیه برسد.

واشنگتن پست خبر داد، طبق اطلاعات مندرج در «صندوق بین‌المللی برای اوکراین» که رهبری و ریاست آن برعهده انگلیس است، وزارت دفاع این کشور درباره تحویل تسلیحات دارای برد تا 300 کیلومتر به اوکراین ابراز علاقه کرد.

وزارت دفاع انگلیس از اعضای این صندوق که کشورهای شمال اروپا را شامل می‌شود، خواسته ظرف مدت سه روز پاسخ خود را درباره این درخواست و ابراز آمادگی اعلام کند.

یک مقام انگلیسی به روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است. وی که نخواست نامش فاش شود همچنین درباره نوع، زمانبندی یا تعداد تسلیحاتی که برای ارسال به اوکراین درنظر گرفته شده است، اظهارنظر نکرد.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «اوکراین مدت‌هاست که از کشورهای غربی  که موشک‌های دوربردتر را درخواست داشته و استدلال کرده که چنین تسلیحاتی می‌تواند با اجازه دادن به نیروهایش برای هدف قرار دادن مراکز فرماندهی روسیه، خطوط تدارکات، مهمات و انبارهای سوخت در عمق (شبه جزیره) کریمه و قلمرو تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین، مسیر جنگ را تغییر دهد».

واشنگتن پست افزود: «در شرایطی که کی‌یف آماده می‌شود که در چند هفته آینده یک ضد حمله بزرگ را آغاز کند، توانایی حمله به پشت خط مقدم روسیه می‌تواند راه را برای حمله زمینی با تانک‌ها و نیروهای پیاده نظام هموار کند».

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول