اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| آیا تأثیر قطعی معدل در کنکور عادلانه است؟/ چرا باید با دانش‌آموزان شمال شهر تهران مقایسه شویم

برخی از کاربران سامانه فارس عنوان کردند تأثیر قطعی معدل در کنکور عادلانه نیست و چرا باید با دانش‌آموزان شمال شهر تهران مقایسه شوند.

فارس من| آیا تأثیر قطعی معدل در کنکور عادلانه است؟/ چرا باید با دانش‌آموزان شمال شهر تهران مقایسه شویم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی عنوان تحت عنوان «آیا تأثیر معدل در کنکور عادلانه است؟» خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند. 

این کاربران در پویش خود آورده‌اند: 

«اینجانب یک داوطلب کنکوری هستم که مایلم نظر خودم و اکثر دانش آموزان دیگر را به گوش شما عزیزان برسانم.
خودتان طی ماه‌های اخیر و به طور عمده در روزهای کنونی شاهد حرارت بازار کنکور شده‌اید. راستش الان که این متن را تایپ می‌کنم دستانم می‌لرزد این فقط بخشی از ناراحتی‌های من است. خنده دار است کسی که قرار است پزشک شود و سلامت دیگران را برگرداند خودش این گونه از شدت استرس آینده کنکوری‌اش بیمار شده است. این فقط حال من نیست چون مطئن هستم اکثر داوطلبان وضعیتی همچون من را دارند. به نظر من هرگز نباید جو آموزشی و تربیتی کشور به چنان روزی بیفتد که کسانی که آینده ایران را می‌سازند چنان حال و روزی را سپری کنند.

در سال‌های اخیر کنکور مسیرش را می‌رفت و عادلانه پیشروی داشت و کاری به معدل نداشت و داوطلبان می‌توانستند در کنار درس کار هم کنند. سوال من این است آیا کسی به دانش‌آموزان سرپرست خانواده فکر کرده است؟ آیا تأثیر معدل در کنکور عادلانه است؟ آیا فکری به حال دانش‌آموزان مناطق محروم شده است؟»

 هاوژین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در خانواده‌‌ای ۶ نفره‌ زندگی می‌کنم که پدرم کارگر و مادرم خانه‌دار است و سال ۱۳۹۸ در رشته تجربی فارغ‌التحصیل شده‌ام. پدرم شرایط مالی خوبی ندارد و تحت فشار هستیم و من در طول دوران تحصیل حتی برای خرید لوازم التحریر نمی‌تواستم از پدرم پول بگیرم و درس خواندن برایم خیلی سخت بود چه برسد به اینکه بتوانم معدلم را به ۲۰ برسانم. 

وی افزود: با وجود شرایط نامساعد مالی خانواده نتوانستم در کلاس‌های کنکور و تسست‌زنی شرکت کنم و حدود ۲ سال کار کردم تا پولی برای قبولی و حضور در دانشگاه پس‌انداز کنم. 

مرادی اضافه کرد: نه فقط من، بلکه بسیاری از دانش‌آموزان روستایی با این مشکل مواجه‌ هستند. حرف آنها هم این است که طرح‌هایی که برای پیگیری تأثیر معدل در حال پیگیری است عادلانه نیست و چرا ما باید زور بزنیم تا معدل‌مان ۲۰ شود. 

سردبیر سوژه فارس من، گفت: در شهرستان ما یک مدرسه عادی وجود دارد و شاید معلم هم در رشته‌ای که تدریس می‌کند تخصص کافی ندارد. شما تصور کنید در شهری مانند سنندج به دلیل اینکه شهری مرزی است و وضعیت کار مردم به شدت آشفته است بسیاری از دانش‌آموزان چه دختر چه پسر در مرزها کوله‌بری می‌کنند. 

وی در پایان گفت: چرا باید ۴۰ درصد معدل در کنکور لحاظ شود و ما باید با داوطلبان ناحیه شمال تهران که به راحتی می‌توانند کلاس کنکور و تست زنی بروند مقایسه شویم. این مقایسه به هیچ عنوان عادلانه نیست. این کار درستی که نیست که با روح و روان دانش‌آموزان بازی کنند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول