اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

جبلی: 3 ساختار برای تولید گونه‌های جدید نمایشی ایجاد کرده‌ایم

رئیس سازمان صداوسیما گفت: در تولید و ساخت مجموعه‌های نمایشی و سریال‌ها هیچ تغییری ایجاد نشده است و سیما فیلم کماکان متولی ساخت مجموعه‌های نمایشی از جمله سریال‌های الف ویژه و دیگر سریال‌ها است. ساختارهای جدید نیز برای اضافه شدن گونه‌های جدید نمایشی است که یا تاکنون وجود نداشته و یا کم به آنها توجه شده بود.

جبلی: 3 ساختار برای تولید گونه‌های جدید نمایشی ایجاد کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما شب گذشته در حاشیه اختتامیه جشنواره مستند رادیویی پژواک در رابطه با امکان پخش آثار شبکه نمایش خانگی در تلویزیون گفت: برخی از طرح‌هایی که به ساترا ارائه شده کاملاً با اولویت‌های فرهنگی جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای فرهنگی جامعه منطبق است. آنچه که ذائقه فرهنگی و سالم جامعه به آن نیاز دارد، دوستانمان در ساترا طرح‌های این چنینی را تشویق می‌کنند و هم به حوزه‌های مختلف سیما معرفی شود. اگر حتی امکان داشته باشد مشارکت در تولید آنها برای تبلیغ و ترویجش وجود دارد.

او همچنین به خرید حق پخش و حمایت از برخی آثار نیز اشاره کرد و افزود: ما به شیوه‌های مختلف هم مشارکت می‌کنیم هم تبلیغ و ترویج و تیزرهای آن‌ها را در سیما خواهیم داشت و حتی می‌توانیم حق پخش آن‌ها را خریداری کنیم. تا الان مورد خاصی اسم نبرده‌اند اما اخبار خوبی می‌رسد که طرح‌های خوبی رسیده است. به محض اینکه کارهای فاخری که قابل حمایت و پشتیبانی است وجود داشته باشد به این وعده عمل می‌کنیم.

*3 ساختار جدید برای تولید گونه‌های جدید نمایشی

رئیس سازمان صداوسیما درباره روند برنامه‌سازی و سریال سازی صداوسیما نیز گفت: در ساختار صداوسیما 3 ساختار جدید ایجاد کرده‌ایم؛ مرکز سیمرغ، مرکز فیلمنامه و مرکزی برای برنامه‌های کوتاه. یا در جایی دو شبکه را کم کردیم و برای رسیدن به تحولی که داریم هر ساختار و ساز و کاری که نیاز باشد تغییر می‌کند و کم و زیاد می‌شود. در تولید و ساخت مجموعه‌های نمایشی و سریال‌ها هیچ تغییری ایجاد نشده است و سیما فیلم کماکان متولی ساخت مجموعه‌های نمایشی از جمله سریال‌های الف ویژه و دیگر سریال‌ها است. ساختارهای جدید نیز برای اضافه شدن گونه‌های جدید نمایشی است که یا تاکنون وجود نداشته و یا کم به آنها توجه شده بود.

*شاخص‌ کاری مدیران استفاده از استعدادهای توانمند استان‌هاست

جبلی در خصوص بهره گیری از توان نیروهای بومی نیز گفت: علاوه بر رویکرد استفاده از ظرفیت استان‌ها، به همه ۳۳ مدیران مراکز در استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که یکی از شاخص‌های کاری آن‌ها میزان استفاده از استعدادهای توانمند استان‌هاست. در حال حاضر هم رقابت خوبی برای کشف استعدادهای هنری در حوزه‌های مختلف بازیگری، نویسندگی بین مراکز شاهد هستیم و امیدواریم این رقابت منجر به کشف استعدادهای خوب شود. مربوط به این دوره نیست ولی در این دوره ما از آن حمایت کردیم. سریال «نون.خ» سعید آقاخانی بود که بیش از ۸۰ درصد عوامل آن اهل مناطق کردنشین است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول