اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

رشد ۱۶۰ درصدی واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه خطوط تولید در لرستان

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت لرستان با اشاره به رشد ۱۶۰ درصدی واردات ماشین آلات و مواد اولیه خطوط تولید در استان، گفت: این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌هایی در استان انجام شده که نتیجه آن را می‌توانیم امسال شاهد شویم.

رشد ۱۶۰ درصدی واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه خطوط تولید در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد طولابی نژاد در جمع خبرنگاران، با اشاره به میزان صادرات لرستان اظهار کرد: میزان صادرات استان در سال گذشته 294 میلیون دلار بود که از نظر ارزشی کاهش 25 درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این کاهش عملکرد عمدتا مختص محصولات پتروشیمی، آن هم به دلیل تصویب اخذ عوارض بر صادرات و افزایش قیمت خوراک این نوع تولیدات بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت لرستان با بیان اینکه سال گذشته تعداد کالاهای صادر شده استان به ۹۰ قلم افزایش یافت، افزود: این در حالی بود که سال ۱۴۰۰ این تعداد کالا ۶۰ قلم بود.

طولابی نژاد با اشاره به رشد ۱۶۰ درصدی واردات ماشین آلات و مواد اولیه خطوط تولید در استان، بیان داشت: این محصولات عمدتا از نوع تولیدات پتروشیمی با حدود ۸۰ درصد، ۱۲ درصد محصولات معدنی و مابقی محصولات صنعتی و کشاورزی است.

وی، هلند، اتریش، انگلیس، لهستان، بلغارستان، صربستان، روسیه و کشورهای اوراسیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق، هند، پاکستان و فغانستان را بازارهای هدف محصولات صادراتی استان عنوان کرد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت لرستان، هدف‌گذاری امسال را رشد ۷ درصدی در صادرات محصولات استان بیان و خاطرنشان کرد: برای کاهش اثرات تحریم بر روی بازار روسیه و همچنین اوراسیا تمرکز کرده‌ایم، چرا که اغلب معاملات در این مناطق با روبل انجام و دلار حذف شده است.

طولابی نژاد ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به چین توافقاتی برای افزایش واردات ماشین آلات خط تولید انجام شد که منجر به اتفاقات خوبی در استان گردید.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ میزان واردات استان ۵ میلیون دلار بوده است، افزود: حال اینکه این میزان واردات در سال گذشته به ۱۳ میلیون دلار رسید که ۷۳ درصد آن اقلام واسطه‌ای بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت لرستان ادامه داد: ۷۵ درصد این واردات مربوط به بخش صنعت است و مابقی سهم معدن و صنایع معادنی، این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌هایی در استان انجام شده که نتیجه آن را می‌توانیم امسال شاهد شویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول