اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

زمین‌لرزه‌ چند ریشتری در آمریکا/ اعتصاب قرارداد غول‌های استودیویی را به تعلیق درآورد!

آمازون، سی‌بی‌اس، دیزنی، ان‌بی‌سی، برادران وارنر، اچ‌بی‌اُ و دیگر استودیوهای بزرگ، برخی از قراردادهای اولیه و کلی را در بحبوحه اعتصاب نویسندگان به حالت تعلیق درمی‌آورند.

زمین‌لرزه‌ چند ریشتری در آمریکا/ اعتصاب قرارداد غول‌های استودیویی را به تعلیق درآورد!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، آمازون، سی‌بی‌اس، دیزنی، ان‌بی‌سی، برادران وارنر، اچ‌بی‌اُ و دیگر استودیوهای بزرگ، برخی از قراردادهای اولیه و کلی را در بحبوحه اعتصاب نویسندگان به حالت تعلیق درمی‌آورند.

منابع نزدیک به این وضعیت به ورایتی گفتند که آمازون روز دوشنبه نامه‌هایی را ارسال می‌کند تا افراد آسیب دیده از این اعتصاب سراسری را مطلع کند. این استودیو برای افراد خلاقی که خدمات تولیدی ارائه می‌کنند، اما نمی‌نویسند، راهکارهایی پیش‌بینی کرده است.

گفته می‌شود «اچ‌بی‌اُ» با نیروهایش تماس گرفته و هشدار داده، اما نامه‌های رسمی هنوز ارسال نشده است. دیوید سایمون، خالق سریال «وایِر»«The Wire» در توییتر با انتشار ویدئویی از خط اعتراض نوشت: «روزی که اچ‌بی‌او بعد از ۲۵ سال که برایشان نوشتم تماس گرفت تا قراردادم را تعلیق کند، من مشغول نوشتن بودم.»

دیزنی نامه‌ای به هر کسی که قرارداد کلی دارد و در حال حاضر کار نمی‌کند برای تعلیق قراردادهای کلی ارسال کرده است (این بدان معناست که برخی از تولیدکنندگان غیرنویسنده که به کار خود ادامه می‌دهند، همکاری خود را متوقف نکرده‌اند). انتظار می‌رود نتفلیکس و پارامونت نیز در این هفته به کارکنانشان نامه ارسال کنند.

اکثر استودیوها از بیان کلمه «فسخ» قرارداد اجتناب کرده ‌ند، اگرچه گفته می‌شود یکی از آن‌ها در نامه خود این گزینه را برای حفظ شفافیت مطرح کرده است.

استودیوها از نظر اینکه آیا تمام همکاری‌ها به حالت تعلیق درآمده‌اند یا اینکه مورد به مورد با تهیه کنندگان بسته به اینکه آیا آنها هنوز کار می‌کنند یا خیر، تغییراتی وجود دارد.

برخی از استودیوها تصمیم گرفته‌اند همه قراردادهای مدت‌دار را به حالت تعلیق در نیاورند و ترجیح داده‌اند همکاری با مجریانی را که انتظار دارند به وظایف تهیه‌کننده غیر نویسندگی ادامه دهند، تعلیق نکنند. با این حال، اکثر مجریانی که آن نامه را دریافت کرده‌اند، علناً استدلال کرده‌اند که «وظایف تولیدکننده غیر نویسندگی» وجود ندارد.

در ۲ می، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) پس از ناکامی در امضای قرارداد جدید با اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) خواستار اعتصاب شد. اعتصاب به سرعت در شهر نیویورک، لس آنجلس و آتلانتا رخ داد و چندین تولید به دلیل اعتصاب تعطیل شدند.

این دومین اعتصاب بزرگ تاریخ صنعت سینما و تلویزیون آمریکا است. اولین اعتصاب در سال 2007 رخ داد که موجب خسارت‌های چند ده میلیارد دلاری و تعطیلی حجم گسترده‌ای از کمپانی‌ها، استودیوها و تلویزیون‌ها شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول