اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

خارج‌سازی شناورهای غرق شده از جزیره خارگ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پاکسازی حوضچه چندمنظوره جزیره خارگ از شناور‌های غرق شده با هدف ارتقای سطح ایمنی تردد و حفظ محیط زیست دریایی خبر داد.

خارج‌سازی شناورهای غرق شده از جزیره خارگ

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای وظایف حاکمیتی اداره‌کل برای ایمن‌سازی آبراه‌های استان از سالیان گذشته نسبت به خارج سازی شناور‌های غرق شده و رها شده اقدام شده است.

وی افزود: در همین راستا دو فروند شناور غرق و رها شده در حوضچه جزیره خارگ به نام‌های یدک کش نوید و بارج آنیا که محدودیت‌های بسیاری برای تردد دریانوردان ایجاد کرده بود در کمترین زمان ممکن از محل حوضچه خارج‌سازی از این حوضچه خارج سازی شدند.

این مقام مسؤول ادامه داد: این دو شناور غرق شده علاوه بر ناایمن کردن دریانوردی، مشکلات زیادی در بهره‌برداری از اسکله مروارید خارگ و همچنین مشکلات زیست محیطی خاص خود را در حوضچه ایجاد کرده بود.

محمد شکیبی نسب اعلام داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش نیرو‌های عملیاتی طرح پاک‌سازی حوضچه جزیره خارگ در کمتر از یک ماه به اتمام رسید که در نوع خود بی سابقه به شمار می‌رود.

این مقام مذکور اضافه داشت: پاک‌سازی حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی بنادر استان بوشهر از اولویت‌های راهبردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان است که با انجام پایش‌های مستمر نسبت به شناسایی اولویت‌های محل اجرای طرح پاک سازی اقدام می‌شود.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول