اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت 5 مدرسه استثنایی در سمنان/ کمبود نیروی انسانی چاره‌اندیشی شود

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۱۸ مدرسه استثنایی در این استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، پنج مدرسه در سمنان فعال است.

فعالیت 5 مدرسه استثنایی در سمنان/ کمبود نیروی انسانی چاره‌اندیشی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد کرمانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان ضمن قدردانی از حمایت‌های کانون پرورش فکری استان و همکاری مسؤولان و مربیان مراکز فراگیر (کودکان دارای نیازهای ویژه) در ۲ شهرستان سمنان و شاهرود و ارائه گزارش کوتاهی از جمعیت دانش‌آموزی معلولان جسمی حرکتی، تعداد مدارس و معلمان فعال در این حوزه اظهار کرد: تنها دستگاهی که به‌صورت عملیاتی با مدارس استثنایی همکاری داشته و در حوزه کودک و نوجوان بسیار خوب وارد شده است، کانون پرورش فکری بوده و به شدت به حمایت این مجموعه به‌ویژه در فصل تابستان نیازمندیم.

وی افزود: کار در این مدارس بسیار سخت است و کمبود نیروی انسانی در حوزه تعلیم و تربیت چه آموزش و پرورش عادی و چه آموزش و پرورش استثنایی مشاهده می‌شود و بی‌شک جز عشق و علاقه و ذات انسان هیچ‌چیز باعث نمی‌شود که فردی برای ۳۰ سال با این قشر مظلوم و معصوم کار کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تأکید کرد: حضور اعضای فراگیر در مراکز فرهنگی هنری کانون، نقطه آغاز برای فرایند اجتماعی شدن آن‌ها می‌شود.

5 مدرسه استثنایی در سمنان فعال است

کرمانی یادآور شد: ۱۸ مدرسه استثنایی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، پنج مدرسه در سمنان فعال است و از مجموع ۷۳۰ دانش‌آموز، ۵۵۰ نفر کم‌توان ذهنی هستند.

وی تصریح کرد: در ۱۷۲ مدرسه استان سمنان، نزدیک به ۳۰۰ نفر هم با سایر دانش‌آموزان در مدارس عادی درس می‌خوانند و از این تعداد، شاید تنها پنج مدرسه با معلمان تلفیقی ۲۴ ساعته مناسب‌سازی شده باشد که هر معلم به‌طور میانگین ۶ تا ۹ دانش‌آموز را پشتیبانی می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان خواست تا در راستای تفاهم‌نامه کشوری مبنی بر فراهم آوردن زمینه حضور مخاطبان شامل کودکان و نوجوانان دارای آسیب‌های شنوایی، بینایی و معلولان جسمی و حرکتی در مراکز فراگیر کانون در کنار دیگر اعضای کانون و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی آن‌ها از طریق غنی‌سازی اوقات فراغت و... همکاری صورت گیرد.

پایان پیام/74007/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول