اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پیامی به مناسبت روز صلیب سرخ و هلال احمر

رؤسای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر پیامی صادر کردند.

پیامی به مناسبت روز صلیب سرخ و هلال احمر

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر،(08 مه 2023)، رؤسای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر پیامی صادر کردند.

در این پیام آمده است:‌میراث هانری دونان که رؤیایش به ایجاد نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر منجر شد و بی­شمار داوطلبی را که پس از او آمدند گرامی می­‌داریم.

هانری از مجروحان در سولفورینو مراقبت می‌­کند، هیلدا به قربانیان تندباد در پورت­ویلا، محمد وضع تغذیه زندانیان زندان بیدوا را پایش می­‌کند، یولیما به افراد دارای معلولیت در ماراکای کمک­‌های اولیه تدریس و لونا مهاجران را در ساحل سئوتا نجات می‌­دهد؛ این‌­ها، مثل بسیاری از داوطلبان صلیب سرخ و هلال احمر در سراسر جهان، به افرادی که بیش از سایرین آسیب‌­پذیرند، عشق، دست مهر و دم تحول‌­آفرین بشردوستی می­‌دهند. هر کاری که ما انجام می‌دهیم #ازدل‌برمی‌آید .

امروز، در روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، میراث هانری دونان که رؤیایش به ایجاد نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر منجر شد و بی­شمار داوطلبی را که پس از او آمدند گرامی می­‌داریم. تعهد خستگی‌­ناپذیر و فداکاری مثال‌­زدنی آنها برای کمک به نیازمندان در هر کجا و پاسداشت «اصول بنیادین» ما در هر زمان، چه در پاسخ به خطرات طبیعی، چه به بحران‌­های اقلیمی، مخاصمات، وضعیت­‌های اضطراری بهداشتی، آوراگی یا مهاجرت در سراسر جهان مورد ستایش است.

با این همه ما در اجرای اقدامات بشردوستانه خود با چالش‌­های عظیمی در جهانی مواجهیم که عدم قطعیت و بحران­‌های فراوانِ پیچیده و چندوجهی آن‌ را فرا گرفته‌­اند.

توجه بین­‌المللی از بحران­‌های طولانی‌­شده و کمترنمایان منحرف شده و برای تضمین تداوم کمک به نیازمندترین اقشار و ادامه اقدامات محلی سازمان‌­ها و مددکاران بشردوستی که از سایرین به جوامع آسیب‌­دیده نزدیک­ترند منابع کافی نیست.

خطرات طبیعی، فجایع اقلیمی و وضعیت­‌های اضطراری بهداشتی چندبرابر می‌­شوند و به مقیاسی بی‌­سابقه می‌­رسند.

طرف­‌های درگیر در مخاصمات مسلحانه و خشونت اغلب برخی از قواعد اساسی حقوق بشردوستانه را نادیده می‌­گیرند و مانع دسترسی بی‌­طرفانه و بی‌­غرضانه سازمان‌های بشردوست به افراد آسیب‌­پذیر می‌­شوند؛ گو اینکه این دسترسی باید آزاد و امن باشد. هر چند هستند کسانی که اصول بشردوستی را به چالش می­‌کشند، اقدام بشردوستانه اصولی همچون همیشه اهمیتی حیاتی دارد.

خانواده صلیب سرخ و هلال احمرِ ما در خط مقدم کمک‌­رسانی بشردوستانه و تضمین حمایت از کسانی است که از بقیه نیازمندترند. جهان روزبه‌­روز بیشتر شاهد بوده که نهضت ما تا چه حد می‌­تواند در پاسخ به بحران­‌های دارای همپوشانی و ارائه کمک­‌های بشردوستانه اصولی موثر واقع شود. قدرت ما در اتحاد ما و عزم ما برای پیشبرد ایده‌ال‌­های اقدام بشردوستانه بی­‌طرفانه، بی‌­غرضانه و مستقل و تعهد ما به هدف بشردوستی است.

ما امروز از میلیون­‌ها داوطلب و پرسنل صلیب سرخ و هلال احمر تجلیل می­‌کنیم که هر روزه در کشور، منطقه و جامعه خود عزم هانری دونان به امید و عزت‌­بخشی در بحبوحه نومیدی به مردم گرفتار موقعیت‌­های آسیب‌زا را به‌­دور از تبعیض یا تصور نفع شخصی پیش ­می­‌برند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول