اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی/برنامه راهبردی دولت برای حل معضل پسماند سراوان

به گفته استاندار گیلان با تلاش‌های صورت گرفته ۱۴۰ میلیارد تومان از صندوق حمایت محیط زیست و ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرصنعتی برای تکمیل این پروژه تخصیص خواهد یافت.

احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی/برنامه راهبردی دولت برای حل معضل پسماند سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از رست، اسدالله عباسی استاندار پیش از ظهر امروز با مهران برادران نصیری، معاون سازمان محیط زیست دیدار کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در این جلسه با بیان اینکه حل مشکلات حوزه محیط زیست یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسؤولان در گیلان است، اظهار کرد: بر طرف شدن کامل معضل پسماند سراوان، احیای تالاب بین‌المللی انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهر رود از جمله مشکلات مهم حوزه محیط زیست در گیلان است هر چند در چند ماه اخیر اقدامات بسیار خوبی برای حل آنان انجام شده است.

اسدالله عباسی با تأکید بر دستور رئیس جمهور در سفر به گیلان در خصوص رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود گفت: رئیس جمهور در سفر به گیلان و با حضور در مناطق حاشیه نشین شهر رشت دستور ویژه‌ای را در خصوص رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود را صادر کردند و در همین راستا تاکنون موفق شدیم منشأ آلودگی‌های این دو رودخانه را شناسایی کنیم.

وی تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت به عنوان یکی از دلایل آلودگی رودخانه زرجوب و گوهررود و همچنین تالاب بین المللی انزلی را یکی از اهداف دولت سیزدهم دانست و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته  ۱۴۰ میلیارد تومان از صندوق حمایت محیط زیست و ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرصنعتی برای تکمیل این پروژه تخصیص خواهد یافت.

به گفته استاندار گیلان از سازمان محیط زیست درخواست دارم در اختصاص مبلغ مشخص شده در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی از صندوق ملی محیط زیست کشور اقدام لازم را انجام دهد.

عباسی با بیان اینکه رفع مشکلات تداخل روستاهای داخل طرح هادی در مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست از دیگر دغدغه‌های مردم گیلان است، تصریح کرد: اجرای درست طرح هادی منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا می‌شود ولی در برخی از روستاهای گیلان تداخل‌هایی در مناطق چهارگانه مخیط زیست وجود دارد که باید با پیگیری و رایزنی برطرف شود.

وی با اشاره به نقش تکمیل پروژه‌های عمرانی به ویژه کریدور شمال به جنوب در ایجاد اشتغال در گیلان بیان کرد: در اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی در این استان از جمله‌ راه آهن رشت-آستارا با مشکلات محیط زیستی مواجه هستیم لذا از مسؤولان این سازمان درخواست دارم در این موارد اهتمام ‌لازم را داشته باشند.

برنامه راهبردی دولت برای حل معضل پسماند سراوان

معاون سازمان محیط زیست کشور نیز در این جلسه با تأکید بر رفع دغدغه‌های مردم گیلان در حوزه‌های مختلف به ویژه رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود اظهار کرد: این دو رودخانه از سرمایه‌های ملی محیط زیست در کشور هستند و طبق دستور ریاست محترم جمهوری، سازمان محیط زیست از هیچ ‌تلاشی برای رفع کامل آلودگی این دو رودخانه دریغ نمی‌کند.

مهران برادران نصیری با اشاره به برنامه راهبردی دولت سیزدهم در حل معضل پسماند سراوان گفت: پسماند سراوان به یک ابر چالش در گیلان تبدیل شده ولی با اقدامات مؤثر نماینده عالی دولت در گیلان و با همکاری سازمان محیط زیست تاکنون بخشی قابل توجه‌ای از این بحران برطرف شده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول