اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

تامین آب شرب بهداشتی 75 روستا در سیستان و بلوچستان/ سد کهیر به آبگیری نزدیک شد

سد کهیر که با هدف تامین آب 6 هزار نفر در 7 روستای جنوب سیستان و بلوچستان ساخته شد، در سفر آینده رئیس جمهور به این استان آبگیری می‌شود.

تامین آب شرب بهداشتی 75 روستا در سیستان و بلوچستان/ سد کهیر به آبگیری نزدیک شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، توجه ویژه به توسعه زیرساخت آبی در مناطق کشور برای مقابله با تنش آبی از جمله دستور کارهای دولت سیزدهم بوده است.

در این بین، سیستان و بلوچستان با توجه به تاثیرپذیری قابل توجه از کاهش نزولات آسمانی و همچنین بدعهدی کشورهای همسایه در زمینه تامین حقابه نیازمند توجه ویژه‌تری است.

بر این اساس یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند بخش قابل توجهی از مسائل آبی استان سیستان و بلوچستان به ویژه در جنوب این استان را تحت تاثیر خود قرار دهد، آبگیری و تکمیل سد مخزنی کهیر است.

*تامین آب 6 هزار نفر در 75 روستا

این سد بر اساس آخرین تخصیص آب، تامین آب شرب روستاهای کنارک و چابهار را بر عهده دارد و جمعیت تحت پوشش آب 6 هزار نفر در 75 روستا است.

علاوه بر ای، جمع‌آوری آب توسط این سد، زمینه مهیا شدن شرایط کشت در 1500 هکتار از اراضی منطقه را فراهم می‌کند.

همزمان با آبگیری این سد، زمینه مهار سیلاب‌های فصلی منطقه که پیشتر بدون استفاده زمنیه خسارت برای زندگی مردم را مهیا می‌کرد، فراهم خواهد شد.

*سد 55 متری مشکلات آب جنوب سیستان و بلوچستان را تایید می‌کند

بر اساس مشخصات فنی سد کهیر، این سازه مدیریت منابع آب سطحی 55 متر بلندای تاج دارد و 343 میلیون متر مکعب معادل 1.7 برابر سد امیرکبیر تهران در خود آب ذخیر می‌کند.

به گزارش فارس، بر اساس بروزترین اطلاعات رسیده از پیشرفت فیزیکی طرح، هم اکنون این سد آماده عملیات آبگیری است و پیش‌بینی می‌شود، همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان فرآیند آبگیری این سد آغاز شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول