اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آخرین اخبار از چالش شورا و شهردار بیرجند

فرماندار بیرجند گفت: بعد از ارسال مصوبه شورای شهر بیرجند در جلسه ویژه تطبیق که قاضی دادگستری، رئیس شورای شهر اسلامی استان و نمایندگان فرمانداری حضور دارند موضوع عزل شهردار بیرجند در چارچوب قانون بررسی و اعلام نظر می‌شود.

آخرین اخبار از چالش شورا و شهردار بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در اولین روز از ماه پایانی سال ۱۴۰۱ وکلای مردم در پارلمان شهری بیرجند (شورای شهر) برای ماندن و رفتن شهردار مرکز استان تصمیم گیری کردند.

رهاورد این جلسه مهم و حساس که ۴ نفر از اعضای شورای شهر آن ترک کردند و پنج نفر باقی مانده به بررسی آیین نامه انتخاب شهردار در شهرهایی که بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد بیش از یک ساعت پرداختند، این بود که ماندن شهردار غیر قانونی است و مراتب نیز به سازمان بارزسی و استانداری خراسان جنوبی اعلام خواهد شد.

حال بعد از گذشت ۷۸ روز بار دیگر امروز اعضای شورای شهر بیرجند دوباره نیز تصمیم به عزل شهردار مرکز خراسان جنوبی گرفتند که گویا این اتفاق هم افتاد.

آن طور که رضا حسنی صفت، رئیس شورای شهر مرکز خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: شهردار بیرجند را اعضای شورای شهر عزل کرده‌اند اما تایید نهایی را باید فرمانداری مرکز استان اعلام کند.

وی بیان داشت: اعضای شورای شهر، علی عدل را به عنوان سرپرست شهرداری بیرجند منصوب کردند.

وی اضافه کرد: هر چند برخی از اعضای شورا جلسه را ترک کردند و ممکن است این موضوع شائبه ایجاد کند، اما چون در زمان مذاکرات حضور داشتند جلسه رسمیت داشته و دکتر بهترین عزل و علی عدل به عنوان سرپرست شهرداری منصوب شد.

حسنی صفت افزود: دلایل عزل شهردار هم همان دلیل قبلی به علاوه بهم ریختگی‌های بسیار مالی در شهرداری مرکز استان است.

علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و اظهارداشت: هنوز مصوبه ای از شورای شهر به فرمانداری مرکز استان ارسال نشده است.

وی گفت: بعد از ارسال مصوبه شورای شهر بیرجند در جلسه ویژه تطبیق که قاضی دادگستری، رئیس شورای شهراسلامی استان و نمایندگان فرمانداری حضور دارند این موضوع در چارچوب قانون بررسی و اعلام نظرمی شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول