اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

خوش‌خدمتی «تام کروز» به شاه چارلز! / پوندهای بریتانیایی هالیوودی‌ها را به ویندزور کشاند

«تام کروز» و جمعی دیگر از ستارگان هالیوود در مراسم مجلل و پرهزینه تاجگذاری چارلز سوم به اجرای برنامه و تمجید از پادشاه جدید پرداختند.

خوش‌خدمتی «تام کروز» به شاه چارلز! / پوندهای بریتانیایی هالیوودی‌ها را به ویندزور کشاند

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما: «تام کروز» و جمعی دیگر از ستارگان هالیوود در مراسم مجلل و پرهزینه تاجگذاری چارلز سوم به اجرای برنامه و تمجید از پادشاه جدید پرداختند. 

تام کروز در جریان کنسرتی که به افتخار پادشاه جدید در قلعه ویندزور برگزار شد، از شاه چارلز سوم دعوت کرد تا خلبان(حمایت کننده) او باشد. اصطلاح «wingman» به کسی اتلاق می‌شود که به عنوان استاد و راهنما و راهبر  و حامی خطاب شود.

در این برنامه هنرمندانی چون «لیونل ریچی» خواننده معروف آمریکایی ترانه‌هایی اجرا و به پادشاه جدید تقدیم کرد.

«پیِرس برازنان» ایرلندی هنرپیشه سابق سری فیلم‌های 007(دوصفر هفت/جیمز باند) نیز ضمن تعریف و تمجید از چارلز، به دوران انتظار ۶۴ سال ولیعهدی او اشاره کرد و در ادامه به وصف ویژگی‌ها و قابلیت‌های خلبانی و کماندویی و نیروی دریایی پادشاه جدید و اینکه در ۲۲ سالگی هواپیمای RAF را به پرواز درآورده، به تمجیدهای خود ادامه داد.

*خوش رقصی تام کروز برای پادشاه

بعد نوبت به اجرای تام کروز رسید که او نیز در این بخش به تعریف از خصوصیات و مهارت‌های چارلز پرداخت و گفت: «عالیجناب! خلبان به خلبان، شما وینگمن(خلبان حامی) ما باشید.»

این اولین بار نیست که تام کروز در رویداد سلطنتی بریتانیا شرکت می‌کند. او در سال ۱۹۹۷ در کنار همسر سابقش نیکول کیدمن دیگر هنرپیشه مشهور هالیوود، مهمان مراسم تشییع جنازه همسر اول چارلز، دایانا، پرنسس ولز بود.

به گزارش ورایتی، کنسرت تاجگذاری یکشنبه که توسط هیو بونویل، ستاره «دانتون ابی» برگزار شد، شاهد دعوت ۲۰۰۰۰ مهمان به محوطه قلعه ویندزور برای جشن تاجگذاری پادشاه بود که در روز شنبه (۶ می) برگزار شد.

همچنین در این مراسم از سران و نمایندگان شماری از کشورهای مشترک‌المنافع  و متحدان اصلی بریتانیا گرفته تا سلبریتی‌های هالیوودی 

سلطنت در بریتانیا از همه سو تحت فشار است. از سویی رسوایی‌های اعضای خاندان سلطنتی ادامه دارد و از سوی دیگر مخالفت نسل جوان با تجملات و مخارج اشرافی در عین مشکلات عدیده مردم باعث شده انتقادات گسترده‌ای در سطح جهانی در محکومیت اینچنین رسوم منسوخ شده‌ای مطرح شود ازاینرو سایه انتقادها درباره ریخت‌وپاش‌های مراسم سلطنتی بر کاخ باکینگهام سنگینی می‌کند.

*هزینه 250 میلیون پوندی از جیب مردم بریتانیا

به علاوه بحران اقتصادی در انگلیس در ماه‌های اخیر به حدی رسیده که ماه‌هاست همه مشاغل مهم و حیاتی به نوبت دست از کار کشیده و اعتصاب کرده‌اند تا به مطالبات‌شان رسیدگی شود. این در حالی است که ۲۵۰ میلیون پوند (۳۱۵ میلیون دلار) از پول مالیات‌دهندگان در روزهای تاج‌گذاری خرج می‌شود. در شرایط تورمی بی‌سابقه ۱۱ درصدی و فشار کمرشکن هزینه‌های زندگی بر دوش مردم، از اقتصاد غارت‌شده گرفته تا نیروی پلیسی که آماده سرکوب اعتراضات است، بریتانیا در روزهای تاج‌گذاری پادشاه جدیدش، دقیقا شبیه مستعمراتش شده است.

* آیین تاج‌گذاری چارلز یک پانتومیم گران‌قیمت

گراهام اسمیت، رهبر جنبش جمهوری‌خواهان انگلیس می‌گوید: آیین تاج‌گذاری چارلز یک پانتومیم گران‌قیمت و سیلی به صورت میلیون‌ها نفری است که با بحران هزینه زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

اسمیت برنامه‌ریزی برپایی تظاهرات اعتراضی در آیین تاج‌گذاری و حمل پلاکاردهایی با شعار «تو شاه من نیستی» را برعهده داشت.

جالب اینکه جدای از بریز و بپاش پادشاه، ملکه تصمیم گرفته است سه نوه‌اش را ملازم خود قرار دهد. گاس و اوییز لوپس، دوقلوهای ۱۳ ساله، فردی پارکر بوولز ۱۳ ساله، و نیز آرتور الیوت ۱۰ ساله، نوه خواهرش، جزو «ملازمان» خواهند بود. و این مساله نشان دهنده تلاش نافرجام برای رسومی منسوخ شده است که چارلز سوم برای جدیت بخشیدن به آن و تداعی دوران استعمار و ارباب ـ نوکری، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند آن هم در دنیای امروز که فرسنگ‌ها با جهان دوران قرون‌وسطی و نظام پادشاهی به معنای واقعی‌اش فاصله گرفته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول