اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

زیرمیزی برخی پزشکان، نگرانی امروز؛ کمبود پزشک متخصص، نگرانی فردا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دغدغه های حوزه درمان برای امروز زیرمیزی گرفتن پزشکان در هنگام عمل جراحی و نگرانی و دغدغه فردای ما کمبود پزشکان متخصص در سطح کشور و استان است.

زیرمیزی برخی پزشکان، نگرانی امروز؛ کمبود پزشک متخصص، نگرانی فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد مهدی زرگران در نشست خبری رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان با خبرنگاران اظهار کرد: نظارت و رسیدگی بر ارائه خدمات مطلوب درمانی در مطب پزشکان بر عهده نظام پزشکی و سامانه ۱۹۰ بهداشت و درمان و ۱۳۵ تعزیرات آماده پیگیری مواردی است که شهروندان به این سامانه برای نظارت و رسیدگی ارسال می کنند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه ما در حال حاضر زیرمیزی گرفتن برخی از پزشکان در هنگام عمل جراحی به عنوان دغدغه امروز، و کمبود پزشک متخصص در سال‌های آتی به عنوان نگرانی فردا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: مهاجرت پزشکان متخصص در کشور در سالهای اخیر سبب بروز مشکلاتی شده و کمبود پزشک در سالهای آینده آرام آرام نشان داده خواهد شد. در حال حاضر برای جبران کمبود پزشک متخصص در برخی از حوزه ها سبب شده که برای جبران این کمبود از نیروهایی که طرح خود را می گذراندند در چند شهرستان استفاده شود.

وی گفت: وضعیت سرانه میانگین وجود پزشک متخصص در استان گلستان از سرانه کشوری بالاتر است. اگر سرانه در کشور اصلاح شود مهاجرت پزشکان معکوس خواهد شد.

زرگران گفت: برای جبران کمبود تخت های دیالیزی از دو سال گذشته برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت انجام شده تا بتوانیم از حداکثر ظرفیت موجود نهایت استفاده را ببریم. افزایش تعداد شیفت های ارائه خدمات به بیماران دیالیزی، فعال کردن کلینیک فشارخون و دیابت، فعال کردن مرکز پیوند کلیه در گلستان از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی گلستان است. مقدمات راه اندازی مرکز پیوند کلیه در استان فراهم شده و تلاش داریم تا بزودی این مرکز را در استان فعال کنیم.

وی در خصوص سقط جنین به‌صورت غیرقانونی بیان کرد: با توجه به اینکه این عمل در مراکز بیمارستانی و درمانی به هیچ عنوان انجام نشده و بصورت مخفیانه و زیرزمینی بوده امار رسمی وجود ندارد. تاکنون گزارشی در این خصوص در سطح استان دریافت نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز کرد: در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار گزیدگی توسط حیوانات گزارش شده که از این تعداد بیش از ۱۶ هزار گزیدگی مربوط به سگ بوده و جالب توجه این است که ۳۰ درصد این گزیدگی ها ی سگ مربوط به سگ های خانگی بوده است.

انتهای پیام/ ۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول