اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌هشدار تشکیل موج‌های 2 متری در غرب خلیج فارس/‌ ‌باران‌‌‌های بهاری هوای نیمه شمالی کشور را تازه می‌کند

مدیرکل‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اوایل وقت دوشنبه 18 اردیبهشت تا بعدازظهر چهارشنبه 20 اردیبهشت، افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج در ساحل بین 1 تا 1.5 متر و دور از ساحل تا 2 متر در ‌غرب خلیج فارس و سواحل و دور از ساحل خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

‌هشدار تشکیل موج‌های 2 متری در غرب خلیج فارس/‌ ‌باران‌‌‌های بهاری هوای نیمه شمالی کشور را تازه می‌کند

صادق ضیائیان  در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب نقاط کشور افزایش نسبی دما داریم، فردا افزایش دما در نوار شرقی کشور نیز خواهیم داشت.

مدیرکل‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در غرب و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز نظیر قزوین، زنجان و البرز وزش باد خواهیم داشت، همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رگبار پراکنده ، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی‌ گفت: روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و موجب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در غرب و شمال غرب کشور، مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود و به تدریج در غرب سواحل خزر بارش خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه 20 اردیبهشت گستره بارش‌ها تقریباً کل نیمه شمالی کشور را در بر می‌گیرد و بارندگی‌ها در سواحل خزر، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز قابل توجه خواهد بود، اما در مرکز و شرق کشور همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب بارش‌ها به صورت پراکنده  است.

مدیرکل‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب کشور، وزش باد شدید همراه با توده گردوخاک خواهیم داشت که این توده گردوخاک از کشور عراق نفوذ می‌یابد و سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری، بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران30 و 18 درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

* هشدار نارنجی هواشناسی‌ درباره موج‌های غرب خلیج فارس

مدیرکل‌ پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: طبق اطلاعیه نارنجی صادر شده، از اوایل وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ تا بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰، افزایش وزش باد با جهت جنوب شرقی با حداکثر سرعت 30 نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین 1 تا 1.5 متر و دور از ساحل 2 متر در ‌نیمه غربی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک‌‌ تفریحی، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و آسیب به تاسیسات دریایی پیش‌بینی و ‌توصیه می‌شود ممنوعیت درعملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا‌، ممنوعیت در سفرهای دریایی با شناور سبک‌، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل، در دستور کار باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول