اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحرکات مشکوک آمریکا در مرزهای مشترک عراق با سوریه و عربستان

نمایندگان عراقی درباره تداوم تحرکات مشکوک آمریکا در مرزهای مشترک عراق با سوریه و عربستان سعودی، به دولت و دستگاه امنیتی کشورشان هشدار دادند.

تحرکات مشکوک آمریکا در مرزهای مشترک عراق با سوریه و عربستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم علیوی» عضو پارلمان عراق از ائتلاف الفتح درباره افزایش فعالیت‌ها و تحرکات نیروهای آمریکایی در مرزهای مشترک عراق با سوریه و عربستان سعودی هشدار داد. 

وی با اشاره به فرود مشکوک بالگردهای نظامی آمریکایی در شهرستان «الطیب» از توابع استان میسان، به وبگاه المعلومه، توضیح داد: «اخیرا اطلاعات دقیقی درباره تحرکات نیروهای رزمی آمریکا در داخل مرزهای عراق و خارج آن در مرزهای مشترک سوریه و عربستان سعودی با عراق به دست آمده است».

علیوی در ادامه با هشدار به دولت و نیروهای امنیتی به ویژه اطلاعاتی افزود که فعالیت نیروهای آمریکایی در این مناطق، هر روز در حال افزایش است و باید این تحرکات در داخل و خارج از اراضی عراق رصد و پیگیری شود.

وی افزود: اطلاعاتی غیر تایید شده به دست آمده که حاکی از فرود شماری از هواپیماهای نظامی آمریکایی در شهرستان الطیب از توابع استان میسان طی مدت کوتاه اخیر است و صحت این اطلاعات در دست بررسی است. 

«عقیل الطائی» کارشناس امنیتی عراق، روز گذشته (شنبه، ۶ می)، از تداوم تحرکات آمریکا در مرزهای عراق و سوریه طی مدت اخیر خبر داد و اعلام کرد که سیاست دولت عراق در بستن چشم بر روی این تحرکات آمریکا درست نیست.

از سوی دیگر، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» در عراق، امروز در اظهاراتی، تصریح کرد که نیروهای آمریکایی موجب تضعیف امنیت کشور شده‌اند و خواستار تدوین یک جدول زمانبندی شده آشکار برای عقب‌نشینی این نیروها از کشور شد.

وی در گفت‌وگو با المعلومه، تصریح کرد: به نفع عراق و منطقه است که نیروهای خارجی و به طور مشخص آمریکایی از اراضی کشورهای منطقه خارج شوند. حضور آمریکا در عراق نیز خوشایند نیست و از سوی مردم این کشور مردود است زیرا آن را دلیل ویرانی‌های عراق و گسترش دامنه تروریسم در این کشور می‌دانند.

فراکسیون پارلمانی الصادقون، نیز روز گذشته بر ضرورت اجرای مصوبه پارلمان در اخراج کلیه نیروهای رزمی خارجی از کشور تاکید کرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول