اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تأمین امنیت شغلی و توجه به مسکن مهمترین مطالبه کارگران

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: قراردادهای بلندمدت توأم با امنیت شغلی، ایمنی در کارگاه‌ها و در اختیار قرار دادن وسایل ایمنی در محیط کار از مهم‌ترین مطالبات جامعه‌ کارگری است.

تأمین امنیت شغلی و توجه به مسکن مهمترین مطالبه کارگران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، داود میرزایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروزه از تولید به عنوان یکی از عوامل مهم رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در جوامع یاد می‌شود که ارتقا و افزایش میزان تولید، نیازمند نیروی انسانی با توان بدنی و جسم سالم است.

وی افزود: با توجه به این موضوع، اهمیت بالای سلامت بدنی و روحی در جامعه کار و تولید مشخص می‌شود؛ از این‌رو همواره دولتمردان، صاحبان تولید و کارفرمایان به آن توجه جدی داشته و تلاش می‌کنند زمینه لازم را برای ورزش کارگران فراهم کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه بیان کرد: متأسفانه مجتمع ورزشی شهر صنعتی کاوه، در اختیار کارگران نیست و اگر چاره‌جویی برای بهره‌مندی بهتر و بیشتر این قشر شود، ضمن ایجاد انگیزه، زمینه‌ سلامت و نشاط بهتر آنان فراهم می‌شود.

میرزائی با بیان اینکه ورزش کارگری موجب افزایش راندمان کاری و ارتقای میزان بهره‌وری در صنایع و واحدهای تولیدی می‌شود، ادامه داد: تقویت و توسعه‌ امکانات ورزشی و رفاهی کارگران، از مطالبات این قشر است

وی با اشاره به افزایش حقوق ۲۱ درصد برای حداقل بگیرها و ۲۷ درصد برای سایر سطوح افزود: تعیین دستمزد کارگران باید بر اساس اصل سه‌جانبه گرایی باشد و با لحاظ کردن نرخ تورم نسبت به این مهم اقدام کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: جامعه‌ کارگری نسبت به این افزایش حقوق اعتراض دارند و خواهان پیگیری آن از دیوان عدالت اداری هستند.

میرزایی، بهره‌مندی کارگران از تعاونی‌های مصرف و مسکن را از مطالبات جدی این قشر دانست و خواستار توجه این مهم شد.

وی گفت: متأسفانه کافی نبودن حقوق و دستمزد دریافتی کارگران باعث شده تا آنان با کار در شیفت بلندمدت در کارگاه‌ها، یا شغل‌های دوم با دستمزد مناسب‌تر روی آورده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه تأمین نبودن زیرساخت‌های شهر صنعتی کاوه برای جذب کارگران را یکی از مشکلات این قشر عنوان کرد و افزود: توجه به مسکن و احداث شهرک مسکونی مطالبه جدی مسکن شهری و با قطعات مناسب و احداث شهرک کارگری یکی از مطالبات کارگری شهرستان ساوه است.

میرزائی با اشاره به مسیر و جاده تردد کارگران به برخی کارخانجات مانند شرکت سایپای ساوه بسیار خطرناک است، گفت: پیگیری و برقراری امنیت تردد و جاده‌ای از مطالبات جامعه‌ کارگری است.

وی افزود: تأمین روشنایی جاده ساوه به شهر صنعتی کاوه و تعریض شانه خاکی مناسب ضروری است زیرا عدم توجه به این مهم در پیک تردد فاجعه‌بار خواهد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه در خصوص پیشنهاد به‌کارگیری اتباع بیگانه در واحد‌های تولیدی و صنعتی از سوی برخی کارفرمایان بیان کرد: عنوان کارگر وارداتی به این قشر درست نیست و کارگر کالا نیست که این اصطلاح برای آنان بکار برده شود اما به‌شدت با جذب نیروی کارگری اتباع بیگانه مخالف هستیم.

میرزایی ادامه داد: حقوق جامعه کارگری واقعی نیست و بیش از ۴۰ درصد هزینه‌ها را جبران نمی‌کند، دولت‌ها قرار بود که این عقب‌ماندگی حقوق و دستمزدها را در دوره‌های گذشته جبران کنند که متأسفانه خبری از آن تاکنون نشده است.

وی اضافه کرد: دولت باید با به‌کارگیری سازو کارهای مناسب به کارفرماها برای پرداخت حقوق واقعی کارگران تشویق کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه عدم امنیت شغلی و تأمین مسکن و تضعیف اقتصاد و معیشت را از مهم‌ترین مشکلات جامعه‌ کارگری عنوان کرد و گفت: اختصاص زمین به کارفرماها و ساخت و ساز از سوی آنها می‌تواند مشکل مسکن را مرتفع کند.

میرزائی تصریح کرد: حضور بانوان کارگر در شیفت‌های بلندمدت جایز نیست زیرا صدمه شدیدی به سلامت آنان وارد می‌کند.

کمبود نیروی کار در سه شهرستان

معاون خانه کارگر ساوه و زرندیه نیز گفت: در سه شهرستان ساوه، زرندیه و دلیجان کمبود نیروی کار وجود دارد، دولت به‌صورت آزمایشی برای مدت کوتاه‌مدت، افرادی که توانایی کار را در شرکت‌ها دارند، با رفع موانع قانونی از بازنشستگان تأمین اجتماعی که توانایی لازم برای فعالیت در واحد‌های تولیدی و صنعتی دارند، بکار گیرند.

محمدرضا خیراندیش افزود: این امر می‌تواند معضل کمبود نیروی کار را رفع کرده و تأمین اجتماعی هم با دریافت چنددرصدی را از این بابت دریافت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول