اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حمله یک سگ ولگرد به ۳ کودک و یک زن در بیرجند + تصویر

فرماندار بیرجند گفت: سه کودک و یک زن در این شهرستان مورد حمله سگ قرار گرفتند و اقدامات درمانی لازم برای آنان انجام شده است.

حمله یک سگ ولگرد به ۳ کودک و یک زن در بیرجند + تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، صبح امروز یک قلاده سگ به یک دختر ۸ ساله و ۲ پسر ۱۲ و ۵ ساله در حسین آباد سادات بیرجند حمله کرد.

این حیوان در ادامه مسیر همچنین یک خانم ۵۵ ساله را در شمس آباد بیرجند مورد حمله قرار داد.

این افراد جراحت‌های مختلف دارند، ولی هوشیار و تحت درمان هستند.

جزئیات حمله سگ به سه کودک و یک زن در بیرجند

علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: حدود ساعت هفت صبح امروز در روستای حسین‌آباد سادات از توابع شهرستان بیرجند سه کودک مورد حمله یک قلاده سگ ولگرد قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: در این حادثه یک دختر ۶ ساله از ناحیه صورت و دست، پسر چهار ساله از ناحیه دست و سر همچنین پسر ۱۱ ساله از ناحیه پا دچار گازگرفتگی توسط سگ شدند.

فرماندار بیرجند گفت: این مصدومان بلافاصله با اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند منتقل شدند که کارهای درمانی و واکسیناسیون آنان به موقع انجام شد و ادامه درمان هم در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: حال عمومی این کودکان خوب گزارش شده است.

فاضلی‌فرد گفت: این قلاده سگ در ادامه مسیر خود به سمت روستای شمس‌آباد، ۲ قلاده سگ دیگر را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی افزود: همچنین در روستای شمس‌آباد یک خانم ۵۵ ساله از ناحیه دست دچار گازگرفتگی می‌شود که بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و کار درمانی این مصدوم هم در حال انجام است و حال عمومی اش خوب گزارش شده است.

وی گفت: همچنین بقایای غذاهایی که مورد استفاده سگ‌های ولگرد در حاشیه روستاهای مذکور قرار می‌گرفت، جمع‌آوری شد.

زنده گیری سگ ها ادامه دارد

فرماندار بیرجند در پاسخ به این پرسش که پیش از این نیز شاهد اتفاق گاز گرفتگی سگ و مرگ کودکی در روستای حاجی آباد بیرجند بوده ایم باز چرا دوباره شاهد این گونه حوادث در مرکز خراسان جنوبی هستیم گفت: جمع آوری سگ ها در بیرجند به صورت روزانه توسط اکیپ های زنده گیری ادامه دارد و ماهانه ۱۵۰ قلاده سگ در بیرجند جمع آوری می شود.

فاضلی فرد، با اشاره به جمع آوری و زنده گیری بیش از سه هزار قلاده سگ در بیرجند از مردم خواست اگر می خواهند به این حیوانات غذایی بدهند به طور حتم به مرکز نگهداری آن ها در جاده شوشود مراجعه کرده و این کار را انجام دهند چرا که دادن غذا از روی ترحم مخاطرات این چنینی در پی دارد.

وی معضل سگ های ولگرد را مشکلی کشوری دانست و ادامه داد: با سیاست گذاری هایی در مرکز در این زمینه انجام و به همه نقاط کشور ابلاغ شود.

فرماندار بیرجند با اشاره به برگزاری کارگروه کنترل بیماری های ناقل بین انسان و دام در استانداری خراسان جنوبی و فرمانداری بیرجند اضافه کرد: به زودی این کارگروه در فرمانداری بیرجند نیز با حضور بخشداران و دهیاران برگزار خواهد شد تا امنیت بیشتری را در شهرها و روستاهای مرکز خراسان جنوبی شاهد باشیم.

فاضلی فرد از والدین کودکان هم خواست به طور حتم صبح ها و عصرها فرزندانشان را به تنهایی برای خرید، بازی و یا انجام کار دیگری به خیابان ها نفرستند.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول