اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

یک میلیون راننده تاکسی و ناوگان عمومی درون‌شهری در صف بیمه تأمین اجتماعی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون نفر راننده تاکسی و حمل و نقل عمومی بدون بیمه در صف بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

یک میلیون راننده تاکسی و ناوگان عمومی درون‌شهری در صف بیمه تأمین اجتماعی

محمد رجائیه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد بیمه رانندگان تاکسی و حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: مسأله بیمه رانندگان تاکسی بین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها بلاتکلیف مانده و در حالی که باید تعداد رانندگان بیمه‌شده در کشور به 2 میلیون نفر برسد، اما در عمل 700 هزار نفر راننده بیمه شده‌اند که این رقم شامل رانندگان تاکسی و بخش حمل و نقل عمومی است.

وی گفت: در بخش رانندگان تاکسی 40 درصد از افراد بیمه هستند و 60 درصد هنوز بیمه ندارند. البته برخی افراد از مشاغل دیگر به نام راننده تاکسی بیمه شده‌اند، در این زمینه با سازمان تأمین اجتماعی مذاکره و قرار شد، یک سایت برای پالایش رانندگان واقعی طراحی کنند و کسانی که راننده نیستند، از شمول بیمه خارج شوند، اما هنوز سازمان تأمین اجتماعی موفق به راه‌اندازی این سایت نشده است و سایت ثبت‌نام رانندگان تاکسی و حمل و نقل عمومی هنوز باز نشده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور گفت: سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید سازمان هدفمندی یارانه‌ها اجازه باز کردن سایت ثبت‌نام را نمی‌دهد و منابع بودجه‌ای برای بیمه کردن رانندگان هنوز تأمین نشده است. از طرفی مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم می‌گویند منابع لازم برای بیمه رانندگان را تأمین کرده‌ایم و سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید، هیچ بودجه‌ای به ما نداده‌اند و ما هنوز طلبکار هستیم.

رجائیه در مورد اینکه چه تعداد از رانندگان در صف بیمه‌ شدن تأمین اجتماعی قرار دارند گفت:‌در کل کشور حدود یک میلیون نفر راننده تاکسی و شبکه حمل و نقل عمومی وجود دارد که هنوز بیمه نشده‌اند و این مسأله بین سازمان تأمین اجتماعی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار معطل مانده است.

وی گفت:‌قرار است دولت 50 درصد حق بیمه رانندگان را به تأمین اجتماعی پرداخت کند و خود راننده هم 50 درصد بقیه را بپردازد و پوشش بیمه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور همچنین گفت:‌در بخش بیمه تکمیلی رانندگان حمل و نقل بار مسافری برون‌شهری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تخلفاتی انجام داده و دیوان عدالت هم حکم به این تخلف داده است و آنها به اجبار رانندگان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس برخی مخاطبان فارس من با ثبت موضوع «رسیدگی به مشکلات رانندگان اسنپ و حمایت از ثبت اتحادیه رانندگان» و «مطالبه بیمه و امنیت شغلی برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی» خواستار پاسخ مسئولان مربوطه شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول