اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرماندار اسلامشهر: تعیین مالکیت شرکت کیان‌تایر در مراحل نهایی است

فرماندار اسلامشهر گفت: موضوع در اختیار گرفتن شرکت کیان‌تایر توسط یکی از شرکت‌های خودروسازی در حال طی‌کردن مراحل نهایی خود است.

فرماندار اسلامشهر: تعیین مالکیت شرکت کیان‌تایر در مراحل نهایی است

حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران در رابطه با آخرین وضعیت شرکت «کیان‌تایر» اظهار کرد: موضوع در اختیار گرفتن شرکت کیان‌تایر توسط یکی از شرکت‌های خودروسازی در حال طی‌کردن مراحل نهایی خود است.

وی با ذکر آنکه فعالیت شرکت کیان‌تایر کماکان ادامه دارد، بیان کرد: تولید در این شرکت به‌صورت 3 شیفته در حال انجام است، پرداخت حقوق کارگران به‌تعویق نیوفتاده و آنان بیمه نیز هستند.

به گزارش فارس، در سال ۱۳۵۴ شرکت بی.اف.گودریچ با واگذاری سهام به صورت خصوصی درآمد و نام آن در دی‌ماه ۱۳۵۵ به شرکت تولیدی کیان تایر تغییر پیدا کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارخانه، تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و به فعالیت تولیدی خود ادامه داد. در سال ۱۳۷۵ با توجه به صلاحدید مسؤولان کشور بخشی از سهام به بخش خصوصی واگذار شد و با تغییرات اساسی و تکنولوژی مدرن و تغییر قالب‌های تایر، سهامداران وقت نام شرکت را در مهرماه ۱۳۸۰ به لاستیک البرز تغییر دادند.

سال ۱۳۸۲ از سوی دولت به بخش خصوصی واگذار شد اما به دلیل نحوه عملکرد کارفرمای خصوصی از همان ابتدای واگذاری با مشکلات جدی مواجه شد که در نهایت در سال ۸۷ از سوی وزارت صنایع وقت مسؤولیت اداره کارخانه از کارفرمای جدید سلب و به هیأت حمایت از صنایع واگذار شد.

بعد از آن به دلیل بروز مشکلاتی کارخانه به مدت 10 ماه تعطیل شد که محسن هاشمی، مدیرعامل وقت کیان تایر در خرداد ۱۳۸۸ بیان کرد: کارخانه کیان تایر به دلیل مشکلات اقتصادی به مدت ده ماه تعطیل شده بود که امروز به همت وزارت صنایع و معادن مجدد راه‌اندازی شد.

آذرماه ۹۹ بود که حکم ورشکستگی کارخانه صادر و کارخانه زیر نظر هیأت ورشکستگی قوه قضاییه قرار گرفت، در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه 1401 نیز این شرکت به دلیل عدم تأمین مواد اولیه اعلام تعطیلی کرد که در ۲۸ فروردین‌ماه طی اطلاعیه‌ای شروع به کار کارخانه مجددا اعلام شد.

در آذرماه 1401 نیز رئیس جمهور با حضور در جمع کارگران کارخانه کیان تایر، بر لزوم تخصیص و ارائه تسهیلات به این شرکت برای ادامه روند فعالیت آن تا زمان تعیین تکلیف مالکیت و واگذاری آن تاکید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول